INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.WHATSAPP 0139609230

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Khamis, Julai 30, 2009

CERITA AKU 2


Sehari dua ini semua Esco JKKR sebuk dengan iktiviti-iktiviti masing-masing,iktiviti yang berkaitan dengan Rancangan...masa ini saya sebuk budak-budak PLKN yang lepas saya sebuk dengan rakan muda...yang pastinya projek lada kulai tertunda seketika..Kita boleh tunda projek lada kulai tapi tumbesaran anak lada kulai mana boleh tunda....ini yang jadi masaalah nya....Aku tenguk anak benih dalam tapak semaian tu...sayu...jer...sedih kut ...."bila agaknya manusia nak ambik aku ni...."
Ni.... yang mendatang untuk menghadapi program TAUTAN HATI dan HARI PENEROKA pada 14,15 dan 16.8.2009..dari sekarang dah sebuk, walaupun progran TAUTAN HATI program Wilayah tapi takkan kita nak berpeluk tubuh jer...sekurang-kurangnya padang,astaka,kebersihan kampong dan tenaga kerja mesti penduduk Chini 04 (C4) juga yang mengelolakan.
Pengurus Rancangan lagi sebuk ...dalam sebulan 26 hari sebuk dengan kursus dan mesyuarat...
En.Midi masa ni sasau...ha...ha...ha....( kalau tambah kakitangan lagi...ok kut...) hari-hari jumpa.."Ya..apa masaalah...aku sebuk ni... "

Hari ini saya nak kongsi cerita....
Hari rabu lepas Bos ( peng.rancangan ) jumpa bincang dan beri arahan pada saya supaya baiki Astaka dengan bajet RM****.** .katanya ini projek urgent.Maka saya pun buat bajet apa yang perlu dan mengeluarkan tander kerja .
Semalam saya menghadiri mesyuarat hari peneroka bersama Ketua umno c4 dan lainya...
Masa minum adalah dua orang datang jumpa saya komplen mengapa keluar tender tak melalui mesyuarat esco dan JKKR .....macam-macam dia kata...sampai merah muka dan ketar bibir ...saya stedy jer...
Yang komplen tu..seorang esco JKKR,biro ladang,pengerusi koperasi c4
Yang sorang lagi kontraktor c4 yang selalu mewakili ketua blok dalam mesyuarat JKKR yang selalu mengeluarkan ayat
"kalau ladang bagi kontrak c4 (saya) banyak sumbangan saya akan bagi.." juga baik dengan Wilayah katanya..dalam hati saya... selama ini bagi kontrak pada c4 hancur ladang ...sekarang ini jer apabila masuk kontraktor luar dan Tecnoplant buat sendiri baru nampak sempurna sikit..
Yang pastinya dia marah kerana saya tak kata .."saya bagi awak projek baiki astaka"

Sekarang tender dibatalkan .....tunggu mesyuarat JKKR bulan depan lepas pogram TAUTAN HATI.
Padan muka kita sama-sama malu...

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 ulasan:

Ross Safina Hor berkata...

Salam semua…

Saya mempunyai penawar untuk mencegah H1N1. Di Penang telah banyak kes yang sembuh dalam masa 2 @3 hari sahaja selepas meminum Protecur-100 terutama kanak-kanak yang bersekolah. Dengan izin Allah SWT dan PROTECUR-100, kami disini dapat mengawal masalah H1N1 ini. Jika anda bimbang tentang anak-anak anda atau orang tersayang dijangkiti, hubungi saya untuk tempahan. Hanya RM38 sahaja.

Insyaallah selamat…
Wasalam…

http://www.PROTECUR.com

PAK LONG MIE MAN MAN berkata...

...kadang kadang sukar untuk mempercayai semua orang walaupun kita bertindak betul. Inilah yang dikaitkan "lakukanlah sebaik dan seiklas mungkin. selebihnya berdoa", kerana tiada satu kuasapun yang dapat memahami dan membaca apa yang terlintas dihati melainkan Robb. Hanya Allah Azawajalla yang mengetahui semua.

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong