INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Jumaat, Oktober 16, 2009

NOSTALGIA LAMA




Gambar diatas ini saya ambil dari akbar B/ hairan ..
Apabila bercerita bab lada teringat kisah lama..kisah cini 04 juga mengeluarkan lada kulai..seronok rasanya ...disamping pegawai Felda menguruskan program lada ....saya juga antara pengerak berjayanya lada kulai tersebut....
Tapi langit tidak selalunya cerah ... akhirnya aku tewas dalam permainan politik "mereka"...sekarang aku tak ada apa-apa jawatan ..Biro sosial,mandor ladang...ketua blok ...semuanya saya letak jawatan...sekarang aku bebas....dan kemanisan nostalgia lama tak akan kenbali ...tanpa jawatan tersebut....


Gambar bersama pegawai Fama
Apabila pandang gambar ini terfikir dalam hati apakah ia akan berulang kembali...


Apabila kemasyarakatan dalam felda dimasukan dalam politik songsang,adu domba,irihati,tamak,pembodek,pijak kepala orang,hak orang hak dia ,hak dia hak dia ..pasti tidak akan ada kemajuan..
kerja orang lain semua tak betul..tapi "mereka" dibagi amanah tugas semua tak jadi...
Biarlah ...selama ini aku pun tak pernah mengarapkan sesuatu pada "mereka "..

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 ulasan:

BUJANG SUSAH berkata...

Assalamualaikum... tuan... jawapan untuk masalah tuan berkenaan printer telah hamba postingkan dalam blog hamba. Semoga dapat membantu tuan hamba insyaAllah.

Wassalam.

Tanpa Nama berkata...

Saudara saya faham.Adalah lebih elok saudara tidak memegang apa jawatan dalam masyrakat FELDA terutamanya Ketua Blok.Semua peneroka dalam blok berkenaan akan menggalaskan segala masaalah dalam blok ke bahu saudara untuk diselesaikan.Mereka seolah olah melepaskan diri tak bersama mahu ambil tahu hanya mahu masaalah selesai.Saya berpengalaman sebagai Pegawai Felda satu ketika dulu.Akhirnya satu keluar dari Felda puncanya saya kecewa dengan sikap peneroka pertama baja dihantar keladang 3 bulan tak tabur bag baja tebal asalnya jadi nipis tinggal beg semata.Kedua musim hujan saya telah didatangai peneroka medmberitahu saya dia nak beli gula merah dan kelapa untuk buat bubur itu memanglah bahan diperlukan.Tapi saya tak menduga rupanya dia perli buahnya busuk diladang.Yang menghairankan buah dia punya tapi kelibat dia tidak ada bersama saya dan ketua blok yang bertungkus lumus masuk kebun pagi petang hingga maghrib bergelumang dengan lumpur maalumlah lori sangkut.Lebih baik saya keluar dari dituduh gaji pun peneroka bayar.

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong