INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Sabtu, Ogos 27, 2011

Wang MPOB kurang RM50.00 atau RM200.00 ?

Wang MPOB kurang RM50.00 - laporan SPRM akan dibuat

"Peneroka-peneroka Felda dari beberapa buah rancangan Felda di Rompin tidak berpuas hati kerana bayaran Insentif Tanam Semula Sawit dari MPOB sejumlah RM4000.00 bagi setiap peneroka yang dibayar kepada peneroka-peneroka didapati dipotong oleh pihak tertentu tetapi tanpa penyata potongan rasmi. "selanjutnya


Bertuah orang keratong sudah dapat wang insentif dari MPOB ...Kalau di bandingkan di Gugusan Chini bayangan pun tidak ada lagi .
Saya tidak pasti untuk apa wang tersebut di potong RM50.00 adakah ia untuk puak-puak yang menguruskan masaalah tersebut atau bagaimana..

Insentif Tanam Semula Sawit dari MPOB sejumlah RM4000.00 gugusan Chini juga ada memohon ,tidak pasti ia lulus atau tidak,mungkin tidak dapat atau dapat semasa pilihan raya nanti .

Dalam mesyuarat JKKR salah satu rancangan di Chini jika dapat Insentif Tanam Semula Sawit dari MPOB sejumlah RM4000.00 tersebut ia akan di potong sebanyak RM200.00 seorang ini bererti ia lebih banyak dari Keratong.
Alasanya untuk AKKF RM100.00 dan keraian kesyukuran RM100.00
Kalau untuk AKKF dan wang tersebut disimpan di JKKR ada logik sikit la....tapi untuk keraian kesyukuran sampai RM100.00 seorang....kali dengan 480 peneroka sudah berjumlah RM48,000.00 hai...berapa ekor lembu nak tumbang ...nak buat kesyukuran tujuh hari tujuh malam ke....
Tapi ini semua belum terjadi cuma dalam perancangan sahaja....eloklah PSRM datang juga ke Chini nanti jika dapat wang tersebut.

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

uLaTbUKu.cOm berkata...

WAK, YG AKU TAU KERATONG 7 DI POTONG RM50.00, KERATONG 6 TAK JADI NAK POTONG, DEPA TAKUT MASUK 'DALAM' NNT. MULANYA DEPA NAK POTONG RM400.00, TP TAK TAU UNTUK APA DAN UNTUK SIAPA DAN X DER YG MENGAKU NAK AMBIL DUIT TU, TU YG X JADI POTONG. KAMI KERATONG 6 DAPAT PENUH LA. LAIN KERATONG AKU X TAU. JADI, JANGAN BENARKAN MEREKA POTONG..........URUSAN APA SAMPAI RM100.00 TU? PERANGAI UMNO, PIKIR DUIT MASUK POKET SENDIRI JER....

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong