INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Selasa, Disember 13, 2011

BIMBANG DALAM FELDA

Raznam Izzat

FELDA, DARI BAWAH SAMPAI ATAS SEMUA BIMBANG...

Peneroka -
Bimbang tengok hutang byk lagi, bimbang tgok Mazlan Aliman, bimbang tanah kena gadai, bimbang KPG, bimbang duit saman, macam-macam bimbangnya...

Staf rancangan -
Bimbang duit dekat KPF kena sapu, bimbang kalau-kalau dipersalahkan kalau peneroka saman Felda, bimbang duit tak cukup...

Staf ibu pejabat -
Bimbang dekat Isa, bimbang dengan Seranta, bimbang dengan orang atasan jadi talam dua muka, bimbang duit KPF kena sapu, bimbang tak dapat bonus, bimbang gaji tak cukup, macam-macam bimbang...

Pegawai atasan/Pengarah -
Bimbang takut-takut kena buli pengarah lain yang berkomplot, bimbang kalau orang tahu konspirasi dia, bimbang kalau orang lain jadi DG, bimbang siapa nak jadi DG, bimbang nak dapat JUSA, bimbang orang janji tak tepati, bimbang buat salah kena tukar jabatan, bimbang duit KPF ribu-ribu hilang...

Pengarah Besar Felda -
Aku tengok hari-hari senyum je, masalah banyak, tapi macam tak bimbang pun... Tak pcaya cuba tengok sendiri... dah kena cuti belajar pun senyum pisang lagi. Aku pulak yg bimbang menengoknya...

CEO FGVH -
Bimbang kena serang, bimbang kena tikam dengan orang lain, bimbang kena tipu dengan Isa, bimbang syarikat rugi lagi, bimbang dengan Mazlan Aliman, bimbang PM batalkan perjanjian, bimbang tak dapat sambung kontrak, bimbang kena undurkan diri, bimbang konspirasi diketahui...

Pengerusi Felda -
Bimbang kena tipu dengan pengarah Felda, bimbang kena tipu dengan pegawai khas, bimbang kena tipu dengan kroni, bimbang kena tipu dengan PM, bimbang kena tipu dengan orang bawahan, bimbang konspirasi diketahui, bimbang tak jadi lagi pengerusi KPF, bimbang tak dapat senaraikan lagi FGVH, bimbang kena protes, bimbang Dato' DG mengamuk depan mata, bimbang orang Felda berpiket, bimbang SPRM datang, bimbang dengan Pak Sam... Paling bimbang sekali...

Perdana Menteri -
Bimbang kena tipu dengan orang bawahan, bimbang kena tipu dengan Isa, bimbang kena tipu pasal penyenaraian, bimbang kena tarik balik bajet 2012 pasal penyenaraian, bimbang BN orang Felda tak sokong, bimbang Dato' DG jadi pembangkang, bimbang Pak Sam sekongkol dengan pembangkang, bimbang kalah PRU13, bimbang benda lain...

Mazlan Aliman
bimbang dengan Hasan Tiro...

hasan tiro
bimbang dengan bro yee

Bro Yee
bimbang kena spam dengan orang Isa

bimbang DG kat sana....


Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

mr edz berkata...

bimbang rosmah.. tak boleh shopping macam selalu

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong