INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Sabtu, Januari 07, 2012

SELEPAS PRU 13 ISA SAMAD JADI MB N9 ?

FACEBOOK JOM BERSAMA WARGA FELDA
Asallammualaikum Ayahanda Pak Lurah yg dihormati, Sya dapati Pak Lurah kerap mengELAKkan diri berjuang bersama JKPP yg lain, contoh GEMPAK, Pak Lurah sepatut nya bersatu memperjuangkan hak2 peneroka Felda keseluruhannya. Klu semuanya baik dibawak kepemimpinan Pak Lurah, mengapa dlm tanah rancangan sendiri kalam kabut, haru biru, saman menyaman. Contohilah ditanah rancangan lain yg aman damai, tapi ketuanya tak suka mendabik dada meninggi diri. Sya dapati Pak Lurah suka puji diri sendiri, seperti ayam bertelor sebiji heboh sekampung.

Kalau jadi ketua setakat sign borang atau surat sokongan itu pekara biasa, itu amanah yg diberi oleh orang2 org2 tg dipimpin oleh Pak Lurah, klu keja2 mcm tu nak diungkitkan maka Pak Lurah melihat disitu sajalah kebolehan Pak Lurah selain berpantun setiap pagi. Mcm solat yg kita lakukan 5 kali sehari, itu bukan alim namanya tapi kita tunaikan janji2 kita kpd Allah setelah dikurangkan dari 50kali ke 5 saja. Kata2 Nor Siti Hajar Othman anak Pak Lurah itu tak boleh diambil kira sngt sbb kata2 membela ayah sendiri. Dan kata2 org2 dibawah ketiak pak lurah pun agak berat sebelah, sbb banyak termakan budi, dari kecil hingga dewasa terlalu banyak surat mereka Pak Lurah kena sign.

Jangan hiraukan sngt wajah2 di sebalik kata2 org2 dlm Wall ini, hayati setaip kata2 itu, mungkin ada kebenarannya," tanya pokok knapa ia goyang" Seorg pemimpin tak boleh takut pada Tomahan atau kritikan.

Sya nak tanya sbb ramai peneroka & staf Felda suruh tanya, Kenapa dan Mengapa Pak Lurah elakkan diri dari Gempak dan tak pernah beri komen tentang ketidak adilan yg dilakukan terhadap DG & bekas DDG En Abidin dan fitnah terhadap Pak Sam, Ketiga2 org tersebut merupakan ketua Pak Lurah dan banyak berjasa terhadap Pak Lurah, Mengapa Pak Lurah tak bela mereka langsung apa kah jasa mereka pada pak lurah dilupai bergitu sahaja, semata ingin mengejar impian dunia. Apakah Pak Lurah merestui perbuatan kejam Isa, Bekas org2 PKR yg bermaharajalela mengutuk, memfitnah org2 yg banyak berjasa terhadap warga Felda. Perkasa secara lantang mengutuk DG & Pak Sam dalam Himpunan Halal tajaan pihak Balai Felda didlm media cetak arus perdana & TV3,

Pemimpin yg baik perlu dikaji secara terperinci dari segala sudut. Usah pertikai wajah siapa di sebalik penyumbang dlm wall ini. Tiap2 pagi Pak Lurah berpantun ala nasihat dlm wall ini & setiap pagi itu lah tulisan Pak Lurah di baca oleh DG, bekas DDG Abidin & PakSam, Apa perasaan mereka, Adakah Pak Lurah kisah. pak lurah buat dono aje, mcm tidak berhati perut, Jangan Gajah didepan mata tak nampak, Kuman nun jauh disana Pak Lurah nampak, Harimau mati tinggalkan belang, Manusia mati tinggalkan Nama. Nama yg mcm mana yg kita nak tinggalkan, Mendaki kepuncak biarlah cara terpuji bukan terkeji. .... inilah kelohan ramai peneroka dan staf2 di Felda yg berckap di belakang dan sya cuma menyampaikan nya.

Bro Yee
Adakah dgn membela DG, bekas DDG Abidin & Pak Sam yg terlalu banyak berjasa kpd Pak Lurah maka akan terhapuslah segala peluang yg di idamkan dan banyak ganjaran yg diharapkan, Nak jadi calun PRU 13 tak boleh sbb ada kes makkamah, cuma tempat Pak Sam yg boleh dipertimbangkan Isa jika itu idaman kalbu, ini lah yg bermain di fikiran semua staf Felda dan peneroka Amnya, sya hanya menyampaikan..Wasallam

Bro Yee
Lupakah Pak Lurah DG yg luluskan RM30ribu hanya untuk buat bansal dihadapan halaman rumah Pak Lurah untuk projek "Edible Gardan" DG selalu puji Pak Lurah. Adakah Pak Lurah beritahu anak2 buah Pak Projek dalam halaman rumah Pak Lurah itu bukan duit Pak Lurah, DG mahukan anak2 buah Pak Lurah mengikuti cara berEdible Garden, sya rasa anak2 buah Pak Lurah tak tahu hal ini pun dan banyak lagi yg tersirat. Insaf dan Taubatlah, balek ke pankuan JKPP, Hidup ini hanya sementara, entah esok lusa kita akan mati, Sya kira BELUM TERLAMBAT meminta maaf kepada DG, bekas DDG Abidin & Pak Sam, Lupakan apa Isa janjikan, mungkin sempat & tak sempat sebelum kita menghadapi Tuhan. .... Sya pun manusia biasa yg kedil lagi hina disisi Allah, Tetapi sya sentiasa bersyukur kerana berSYUKUR itu satu keINSAFan..... Wallahualam,

Tok Jampi
wakakakakakaka....apa kess pak lurah pulok terlibat dengan apa yg berlaku antara Pentadbiran felda pusat.....bukan kah pentadbiran pusat mahukan setipa pemimpin peneroka mestilah angguk2 geleng2?? Bukankah amalan ini yang di terapkan oleh pentadbiran felda drpd dulu lagi....?? mengapa pulak Pak Lurah mesti jadi kambing hitam pulak??/

Tok Jampi
Kak Saba Imam...memang saya tertinggal keretapi...tetapi Pak Lurah sentiasa memberikan perkembangan terkini apa yg berlaku sejak kecoh FGVH....jangan sampai saya bongkarkan semua yg berlaku sebenarnya....saya bukanlah seorang yg kuat bersabar....nanti ada hati yg terluka bukan satakat DG dan Abidin sahja...akan mengheret ramai lagi....takkan saya nak dedahkan pertemuan di segamat???

Othman Parman
Sekali lagi saya tulis di sini kepada Bro Yee kalau kau tak tali pon. Tak jumpa. pak lurah berhentilah jadi orang, kerana kamu tak faham bahasa orang. Saya tunggu jawapa disini.

Tok Jampi
Cukuplah DG dan Abidin terkorban digelanggang yg dia buka....jgn samapi Cik Mat berahim, Ustaz Tohir dan yang lain2 lak terkorban

Zack Zaki
Betul ckp Tok Jampi.....ingat Bro Yee je leh jadi spy ke...hehehe PM dah dgr semua rakaman perjumpaan tertutup dorang tu.....kat mana tempatnya? Hehehe rahsia....kat dorang yg buat secara rahsia semua tu....mcm tok jampi ckplah segamat tu salah satu je....kat kota tinggi pun ada....dlm JKPP pun ada jgk gunting dlm lipatan jgk hahahaha.....GEMPAK

Liason Officer
Sya sokong hujah2 Bro Yee,,,,,,sadarlah pak lurah, insaflah,,,,kembalilah ke pangkal jalan,,jgn jd seperti lembu menyeberang sungai,,,,,(ANGKAT EKOR SENDIRI). Puji diri sendiri bila org tak bg pujian,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Zack Zaki
Apa maksud 'isa samad n d geng' dlm ucapan PM kat gedangsa semlm ek? Hehehehe.....pengiktirafan utk Isa....PM dah tahu semua cerita dlman felda ni bkn dr mulut2 sapa2 dari awal lg sebab tu ada yg kena tindakan bkn atas dasar hasutan....rakaman perjumpaan tertutup semua dia dah dgr dan tgk sendiri...carilah sapa gunting dlm lipatan dlm JKPP tu.....

Liason Officer
kalau dipetik dari ucapan PM smalam,,,,maka tak mustahil isa samad akan kembali sebagai MB N9..kerana menurut PEMANDU Peribadi isa samad berkata "Tan Seri akan jd MB lepas PRU13, org N9 tak mau lg Mohammad Hassan" jd, utk mencapai hasrat tu PM kena balas budi,,,,

Zack Zaki
Aku cerita sebab aku ada kat situ ms tu bkn dr mulut org tapi dr usaha aku sendiri nak tahu....masuk kg keluar kg masuk estate keluar estate masuk taman keluar taman sebab aku xsuka percaya kata2 org tanpa aku cari sendiri kebenarannya..

Liason Officer
LO adalah org yg paling rapat nganpak menteri, PM serta pembesar2 luar negara, jd setiap dokument utk diserah kepada semua bapak2 menteri harus teliti dan tapis agar keselamatan bapak menteri dlm keadaan terjamin keselamatannya.

Nor Siti Hajar Othman

Bro yee tau ke pak lurah saya tak buat kerja? Nak cakap biar bertapis jangan sampai identiti terbongkar semua tak dapat, kerja pun hilang..... Pasal saman palong 9 knp sampai Sekarang tak buat bicara kt mahkamah? Kami yang kena saman nie dok tinggu juga... 30k hehehe kelakarla awak nie bro yee... Tak cukup tepat 2... Awak kena totalkan pula berapa kami laburkan... ( ish tak baik pulak) tapi org mcm awak nie kene ajar jangan nak sesuka hati memfitnah org.... Awak ingat pak lurah 2 mcm awak ker tulis merapu2 Dan memfitnah orang kat wall... Nak berjuang biar cara yang betul Dan Di landasan yang betul.... Pesan tuk awak bro yee kalau tak takut Di buang kerja takutla pada Allah takut tak sempat nak mintak maaf pada kami sebab kami tak pernah pun fitnah or aibkan awak... Ingat doa org yang teranianya tak Di hijab oleh Allah.....

Acu Ngah
tindakan pak lurah dlm isu ini adalah tindakan yang bijak. jangan sampai didedahkan surat pak sam kepada tan sri rozali satu ketika dulu? minit jkkp satu ketika dulu. sebilangan jkpp sebernarnya tidak setuju dengan pak sam. jangan gunakan nama jkpp selepas ini. gerakan yang dibuat oleh pak sam skang ini adalah gerakan GEMPAK. tan sri rozali siang mlm mimpi nk jadi pengerusi kpf(nauzubillah), selepas bergabung dengan pak sam. kesian pak sam diperkudakan lagi

Acu Ngah
smalam kenyataan PM di gedangsa. Saya yang amanahkan an sri isa untuk laksanakan tanggungjawab ini. takkan saya nak buat perkara x baek terhadap peneroka. terkulat kulat pengerusi syabas dengar. ingat kalau jadi calon pun xpe. nak jadi calon pun PM x sebut nama dia.wakakakakakakaka

Nor Siti Hajar Othman
dalam Minit mesyuarat JKKP pun Ada... Bukti tak lari pun... Dan dlm mesyuarat gabungan pun pengerusi baca saya ada record.... Bagitau saya anak mana yang tak sedih bila abahnya Di fitnah sesuka hati.... Sumbangan kamu apa bro yee pada felda Dan mayrakat? Klau bukan saya anak dia yang Mbalas budi org tua saya sapa lagi? Dari kecik saya melihat Perjuangan dia, penah dia minta projek besar? Tan Sri ISA bagi projek apa pada dia? Pak Sam bagi projek apa? Dato dzul plak abah saya minta supaya pinjaman perumahn palong 9 diluluskan untuk sapa? Untuk masyaraktnya yg Sekarang menyaman kami.... Nak tau lagi ker? Ckupla nanti Di kata bangga diri...

Othman Parman
Anaknda ku yang sewaktu dengan Bro Yee ayahnda sebenar nya tak layak untuk menisihat kan anak semua kerana Ayah hanya cuma mempunyi sijil kawin sahaja, itu sebab ayah sekolah kan kamu belajar tinggi-tinggi hingga kemanara gading. Bertujuan kamu lah yang bakal membimbing ayah. Tapi kamu dah telampau pandai hingga kan ayah tak boleh ikut, kalau dulu ayah kerja dulu baru mintak gaji, kalau dulu bakar kayu dulu baru puntung berasap, dan kalau dulu rumah siap pahat masih berbunyi. Dan untuk pengatuan semua pak lurah hanyalah menjunjung perintah dan apa yang pak lurah lakukan berhubung.apa juga isu Jkpp bukan disini tempatnya kerana pak lurah belum lupa lagi perjanjian yang telah pak lurah tanda tangani bersama wakil kerajan Felda dan saman peneroka pak lurah yang menyuruh mereka saman pak lurah sekira nya mereka tak puas hati, apa bila pekara ini. Sudah dibawa kemakamah biar lah makamah yang putus kan, pak lurah telah diingatkan kalau nak jadi pemimpin tak perlu takut. Tapi perlu ada maruah, dan nilai harga diri,
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

Pak Lurah berkata...

Hahaha kenangan manis yang pernah ku alami sepanjang menjadi pemimpin peneroka felda rasanya baru sahaja ia berlalu...dan berlalu tinggalkan kenangan ...terima kasih semua

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong