INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Selasa, Februari 14, 2012

FELDA GLOBAL-LISTING CUMA RM 6 BILION



PhotobucketKUALA LUMPUR, 13 Feb (Bernama) - Perladangan firma Felda Global Venture Holdings Bhd akan melancarkan tawaran awam permulaan di Bursa Malaysia pada 10 Mei, Bernama memetik seorang pegawai kanan kerajaan sebagai berkata hari ini.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan, telah dilaporkan oleh Bernama sebagai menyatakan tarikh untuk IPO, yang dijangka menjadi debut saham terbesar tahun ini di Malaysia.

Satu sumber yang mempunyai pengetahuan langsung perjanjian itu kepada Reuters IPO akan menaikkan sebanyak AS $ 2 bilion (RM6.05 bilion) dan akan mengambil tempat pada awal bulan Mei.

Felda Global, cabang perniagaan berkuasa tanah persekutuan negara (FELDA), adalah syarikat perniagaan pertanian yang tertumpu kepada minyak sawit pemprosesan tebu, getah dan gula dan penanaman.

IPO yang dicadangkan telah courted sedikit kontroversi politik kerana pihak berkuasa tanah adalah juga bertanggungjawab untuk kebajikan peneroka FELDA, etnik Melayu yang menerima bantuan dalam bentuk tanah daripada kerajaan. - Reuters
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong