INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Sabtu, Mac 24, 2012

Isa Samad tak perlu ugut!

Ahmad Maslan, Isa Samad, Sabri Ahmad dan Anuar Manap tak perlu gelabah sampai nak buat laporan polis atas kebocoran maklumat yg dia dakwa daripada orang dalam Felda. Bukankah selama ini mereka2 in mendakwa dapat sokongan padu peneroka dan pegawai Felda? Mereka kata pembangkang sj yang menentang penyenaraian FGVH? Berterusteranglah bahawa perancangan anda telah GAGAL! Bukan sj tak boleh senaraikan KPF, Tanah Felda Plantation pun kjaan negeri tak mau bagi. Yg tinggal tanah peneroka je. Kalau mereka teruskan penyenaraian; tanah peneroka dlm bahaya. Statement Ahmad Maslan dlm Sinar Harian beberapa hari lepas dia dah terlepas cakap. Kata beliau, peneroka beruntung kerana tanah peneroka di sewa dan akan dpt pulangan yang baik. Bukankah sebelum ini dia kata tanah peneroka segenggam pun tak di usik? Kenapa pulak dia kata di sewa? Sebelum ini saya pernah cabar dia nafikan pinjaman 6 bilion dgn KWSP tidak cagarkan tanah peneroka. Sampai hari ini dia tak jawab. Yg pasti mulai th 2012, bayaran ballik pinjaman yg Felda kena bayar pada KWSP RM300 juta setahun. Saya sgt mengesyakki surat pekeliling durian runtuh yg dikeluarkan Pengurus Felda kpd peneroka; mintak salinan ic, salinan geran, ac bank dll; adalah strategi halus pungutan suara sokongan peneroka kpd penyenaraian FGVH. Sekaligus plan perancangan mereka akan menyandarkan tanah 10 ekar peneroka. Kalau tidak, penyenaraian FGVH nak guna aset apa?

Wahai saudaraku warga Felda hati2 dgn penjajah baru ini. Jgn ulangi kesilapan peneroka Chaya Baru, Sendayan, LB Johnson dan Sg Buaya. Menang sorak kg tergadai.

Undi PR, cadangan penyenaraian FGVH akan dibatalkan samasekali!
Konvensyen Halatuju Felda 22 April ini di KL akan bincangkan secara mendalam isu penyenaraian, masadepan generasi muda Felda, penambahbaikan Felda dll.

Gambar2 di atas adalah majlis dialog di Felda Jengka 23 5 ptg tadi n Ceramah di Jengka 22. Turut bersama Ust Kamal Ashari, Usr Shahril Azman dan Aris Faezol Ismail
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong