INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Isnin, April 09, 2012

PELAN A DAN B DALAM FGVH , JUGA CERITA-CERITA FGVH

Mungkin pelan penyenaraian FGVH yg asal ialah Pelan "A", dimana KPF memiliki saham 37% dlm FGVH dan ini tertalok kelulusan EGM KPF pada 19 april ini, Jika ahli KPF setuju dlm EGM ini, maknanya KPF akan turut serta dlm "listing FGVH.

Jika Ahli KPF tak setuju, maka KPF tidak akan turut serta dlm penyenaraian FGVH dan Pelan "B" akan dilaksanakan.

Mengikut cadangan Pelan "B" Felda akan diuntukkan saham 17% dan tabung amanah untuk peneroka sebanyak 20%. Maknanya peruntukkan asal 37% KPF akan digantikan 17% kpd Felda dan 20% untuk peneroka. Jika dibandingkan dgn Pelan "A" sudah tentu Pelan "B" nampak lebih baik. Equiti KPF 51% dlm Felda Holdings masih kekal dan KPF akan terima dividen tahunan. Peneroka akan dapat blue form dan durian runtuh, peneroka juga akan dapat 20% melalui penubuhan Amanah dan Felda juga akan dapat 17%.

Rumusannya Pelan "B" lebih baik tetapi persoalannya Siapa2 penyanyak yg jaga Tabung Amanah.
Pagi ini ada majlis "Signing ceremony Corporate Integrity Pledge dan Integrity Pact antara FELDA, MACC atau SPRM dan FGVH dibangunan perlimen. Ia disaksikan oleh PM dan Isa Samad, (hehehe Isa Samad????) Siapa agaknya pilih Isa Samad jadi saksi dlm majlis yg mulia ini ???? dah dekat dah tu!!!!

Tapi setingi2 Tahniah, ini satu usaha murni, pendekatan yg baik dan yg patut dipuji untuk meningkatkan interity FELDA dan FGVH. Harap2 lepas ini tiada lagi surat2 dari langit dan tiada lagi Mesyuarat Lembaga Tergempar dgn notis singkat. Kwan2 dipejabat kata berhati2 lah wahai Tuan Faizoul, Tuan Syumaimi diWisma, Tuan Anuar diAnjung serta kuncu2 Isa diBalai. ????? Wallahualam

---------------------------------------------------------------------------------------

Pemberian pertama yg perlu disiasat SPRM ialah salah kuasa pemberian vitamin oleh Yayasan kpd Syarikat CCM dimana anak Isa ada kepentingan ??? + pemberian tender uniform sekolah dimana pegawai khas Isa dapat komisen??? kos iklan dan promosi yg luar biasa bagi penyenaraian FGVH termasuk dawaan upah blogger RM1juta??? + siasatan terhadap ETHOS Consultant sebagai perunding luar ??? + siasatan perlu dibuat terhadap NGO seperti Perkasa ??? individu tertentu yg membuat perbagai kenyataan di akhbar2 perdana menyokong FGVH ??? dan juga program2 MBFM yg mana claim2nya tak masuk akal seperti Sunat dll ????

Tiada makna buat MOU jika dakwaan salah laku ini tidak disiasat!!!!
Janganlah Gajah depan mata buat2 tak nampak, tapi teropong kuman diseberang laut lah pulak ?????

-------------------------------------------------------------------------------



Sya sokong usaha PM kita ini, AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR
Malam tadi KPF telah memenangi anugerah Koperasi Terbaik Negara (perakaunan terbaik) yang disampaikan oleh YB Dato Sri Ismail Sabri selaku Menteri Koperasi.

Anugerah diterima oleh Dato Zainal Hassan selaku pemangku pengerusi KPF dan disaksikan oleh En Hj Abidin Rahman, S/U Agong KPF.

Dato Zainal memberitahu bahawa pengerusi KPF dan setiausaha agong KPF masih kekal dan perlantikan Isa Samad melalui surat setiausaha lembaga felda bertarikh 21 March adalah tidak sah mengikut undang2 kecil koperasi begitu juga dgn perlantikan faizoul selaku setiausaha agong koperasi.

Selain itu,pengguguran semua wakil KPF dalam felda holding akan dicabar melalui tindakan undang2.sebanyak 20 barisan peguam anak2 peneroka telah bersedia mewakili KPF.

………………………………………………………………………………………..

TAHNIAH KPF!!!!
Kabarnya Isa Samad menangguhkan pemergian menunaikan Umrah kerana EGM KPF pada 19 April ini. Isa sepatutnya pergi minggu ke2 dan balek ujung bulan, Mungkin Isa takut terlepas peluang nak hadir EGM KPF walaupun dia tahu dia tak layak hadir. Ada org kata mcm mana Isa dapat peluang pergi sedangkan ramai yg dah kerja berpuluh2 tahun tak dapat peluang, Apa salahnya bagi peluang kpd org lain. Ada yg cakap Isa dapat sponsor. Masa di tanah suci dah tentu D' Saji akan melayan keranah pelik Isa Samad. .... Hai untungnya badan semua hal ditentukan sendiri di tanggung... Ada puka yg cakap memang patut Isa ke tanah suci.... moga Allah memberi hidayah dan pertunjuk kpdnya. ... Wallahuallam
Mungkin Pembangkang suka Isa Samad dikekalkan diFelda sbb makin lama Isa bermaharajalela, makin bertambah ramai peneroka akan meluat dgn keranah Isa Samad dan kuncu2nya dan dari sehari ke sehari mungkin makin bertambahlah undi terhadap Pembangkang di PRU13 ini nanti.

Ini merupakan satu political mileage bagi pembangkang dan tak perlu kekerja keras untuk memancing undi. Pembangkang cuma acah-acah aje kononya tak suka campurtangan Isa Samad diFelda. Disebalik tabir, Pakatan Rakyat sedang menyanyi & ketawa berdekah2 melihat org2 MBFM & Seranta terikut2 menari diFlatform mereka disebabkan mempertahankan Isa Samad.

Semuanya dari SAYA WARGA FELDA
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ada staff tu dekat 4 dekad hidup mati ngan felda. satu apa pun felda tak bagi dia. cukup besar jasa budak ni ngan felda, tapi tak di nilai dan dihargai ngan adil.di lupakan dan tak dipedulikan. sebab budak ni rajin kerja,bijak,kreatif dengan sistem kerja. ramai yg suka dan jadi mudah buat kerja tapi itulah nasibnya..itulah relitinya. tak de ape dia dapat,, sbb dia obes ngn kerja dan kerja dan kerja....

HarrisAbdullah berkata...

Gaya Peneroka ... daripada cerita yang ana dapat dari penghujahan peguam KPF diMahkamah tempoh hari, 51% ekuiti KPF dalam FHB akan dibeli oleh FELDA ... dalam apa cara sekalipun ekuiti KPF akan tetap hilang ...

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong