INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Khamis, Mei 10, 2012

Cerita-cerita pilihan di facebook Felda



Difahamkan bonos kakitangan diumumkan termasuk untuk kakitangan Syarikat dan dianggarkan 22 ribu orang.

Yang sedihnya Felda diarah menampung semua bonos tersebut .... ???? Kakitangan Felda dan kakitangan Syarikat ..... Ini bukan durian runtuh tapi dgn Felda sekali turut runtuh....

Anggaran bonos untuk kakitangan Syarikat 200 juta ... mungkin gaji kakitangan Syarikat besar2 belaka, Pelik syarikat tak banyak buat duit ... ????
Kakitangan Felda pula hanya 50 juta ....

Hahaha .... Apa dah jadi, Felda asyik kena buli aje ... ????


Okay semua dah puas hati wlupun ada yg berkata sepatutnya dapat lebih dari itu, Akan tetapi kita semua patut bersyukur di atas pemberian durian runtuh itu, Ingat itu duit Felda, bukan duit FGVH atau dari mana2...

Sya agak terkilan sedikit disini !!!!! knapa tak ada langsung sedikit pun diperuntukan untuk para2 persara atau waris2nya, lebih2 lagi pekerja2 silam Felda (yg mula menebas hutan berjuang dibawah cabaran ungas, ular, rimau & gajah, mandi & minum air sungai, tido beratap rumbia, solat di surau berdinding daun bertam dan tiang berkayu tembusa & leban) Pesara2 juga banyak berkorban (bergajikan siput klu dibanding dgn pekerja2 skng) tapi tak pernah patah semangat menaikkan martabat Felda seirng kemajuan yg kita nikmati kini.

Seperti abang Sulong Jamil ckp, sedih dek kerana DG Dato Dzul & bekas DDG Tuan Hj. Abidin tak dapat bersama di hari penuh sejarah ini. 08.05.2012

Sekali lagi sya nak ingatkan & sama2 kita berdoa agar PM termimpi yg dia terlepas pandang peruntukan untuk PEKERJA2 SILAM/WARISNYA serta PERSARA2 yg hidup ataupun yg telah pergi... AMIN

(lihatlah dari kacamata & lubuk hati - bertapa gigihnya pekerja2 silam ini menjalankan amanah Arwah Tun Razak, bapak PM kita .... Ya Allah bukakanlah hati PM yg kita sayangi ini untuk buat sesuatu kpd Pekerja2 Silam & Persara2 Felda, tanpa mereka apalah Felda ini).



loya dgn Isa Samad. Pilih la dia ape2 calon Adun ke atau Parlimen. Lantik lah dia jadi MB atau menteri. Biar la org lain jadi pengerusi Felda. Kalau Faizol merayu, tak usah dengar ckp dia. Faizol tu mcm Khir Toyo.. kes penyapu tu. Si Faizol ni kes asyik bodohkan & bangangkan staf. Kalau Isa pergi, campak faizol kat library, suruh la dia belajar (dlm negeri saja) mcm mane nak guna bahasa beralas, baik & sopan pd orang. Kalau bole Ustaz JAKIM ajar Faizol dosa pahala menianiayai orang. Amacam org2 Wisma? Setuju tak? Haramjadah betul Faizol ini, hari2 tak sakitkan hati staf tak boleh ke??? maaf boleh ke pakai perkataan tu, smlm PM pakai,

arus gelombang kebencian terhadap isa samad dari peneroka,generasi kedua dan seterusnye dan kakitangan felda semakin menggunung...

cara isa samad memperlakukan Dato Dzulkifli berkemungkinan tiada kesudahan....kalau benar Dato Dzul ada mempunyai rekod penyelewengan duit, kenapa tiada sebarang report...

ada la 2-3 kerat budak2 seranta bukan main lagi menyokong statement yang mengatakan Dato Dzulkifli telah menyeleweng duit KPF...tapi di mana kebenarannye?????

dan apabila satu demi satu pembongkaran penyalahgunaan kuasa isa samad terhadap felda dibongkar, seolah2 kekebalan isa samad sebagai pengerusi felda semakin menebal....

perlu diingat, kebal mana pun anda.....gelombang generasi kedua yang membenci pengerusi felda memperlakukan felda sebegini tidak akan kami biarkan....

satu demi satu kami akan pastikan mereka tumbang.....dan apa yang kami harapkan, isa samad turun dengan cara terhormat.....kami di sini masih hormat anda sebagai orang yang lebih tua dari kami...tapi kami tak stuju dengan cara pimpinan isa samad...

sebutlah walau seribu kebaikan isa samad.....tapi keburukan akan mengubah segalanya.......kenapa perlu kite mengagung2kan isa samad?????? adakah die yang bersusah payah membangunkan felda ke arah kecermerlangan???? berjawatan kontrak yang tidak mempunyai apa2 kuasa eksekutif, dgn sewenang2nye menghantar dato Dzul belajar, dan dgn sewenang2nye mengeluarkan tuan hj abidin ke jabatan lain semata2 inginkan jawatan tuan hj abidin di isi oleh kroni2 sendiri.....

mmg SB sentiasa berkeliaran dalam wall ini....saya tak takut dgn SB kerana saya berkata yang benar....mmg kekadang berkata benar itulah yang membuatkan kite akan selalu ditindas....kite slalu dikatakan kite tk mengenang budi...kite slalu dikatakan bahawa kite adalah pembangkang....

pergi la check status keahlian saya kat parti mana?????? pihak UMNO mengutuk Dato Sri Anuar Ibrahim kerana perihal salah laku peribadinye.....tapi kenapa UMNO mengagung2kan isa samad yang telah digantung daripada ahli UMNO kerana masalah politik wangnye?????




11 Mei ada tribunal di SKM hal Isa Samad nak jadi Pengrusi KPF..pakai peguam umno. Ditakdirkan Isa menang, jadi la ia Pengrusi KPF ganti Dato Dz...kemudian Faizol amat yg board felda cadang nama jadi SU ganti Hj Abidin.Kabarnya Ehsan pulak nak jadi CEO ganti Mazlan...jadi lengkap lah perisa dlm menu masak lomak cili api, nasi dage dan laksa johor..bagus la....CERAH MASA DEPAN KPF!!!!
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong