INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Isnin, Mei 07, 2012

LAGI CERITA MENJELANG 8 HB MAY 2/3 (FELDA)


Yayasan felda kongsi nikmat dengan orang kuala pilah???? musykil....ape jadi ngan warga felda??? terabai la.....Agak2 sahabat semua berapa jumlah peruntukan Yayasan Felda atas alasan kongsi nikmat ni dah diberikan?
Dengarnya dah melepasi RM10 juta.. boleh beli berapa mesin hemodialisis dan rawat sakit kronik org2 felda... Kera di hutan disusukan anak di rancangan berlaparan..

Kira2 40 org2 Yayasan Felda pergi bersantai2 ke Sabah, naik kapal terbang, bawak doktor, pembantu dan semua ke Sabah, buat program diSemporna dll. Banyak tu belanja kos tiket, mkn minum, hotel dll.

Habislah duit Yayasan yg Felda sentiasa bagi, sepatutnya dibelanja untuk kebajikan Warga Felda, bukan dikibai habis untuk hal2 yg tak berapa mustahak, dengar crita banyak juga duit Yayasan di belanjakan diPD & Kuala Pilah ???? Berjimat2 sebelum habis ..... Sedih !!!!

Aku dengar ehsanudin pengarah seranta tu bukan main lagi naik tocang. Berita terbaru die telah melobi kawan die utk menjadi CEO KPF. apa hak orang-orang seranta mencampuri urusan dalaman felda. korang nih!!!! dibayar utk menjaga politik felda, bukan mencampuri urusan KPF dan urusan-urusan lain.



Teman dari Pahang SMS berita persiapan program Lawatan PM ke Jengka pada selasa 8Mei ini, sepanjang jalan utama penuh dgn bendara2 PAS, hanya diselang seli dgn bendera UMNO & BN.

Yg mulakan pasang bendera adalah UMNO, jadi yg mula berperang adalah UMNO. Sepatutnya bendera Malaysia lah dipasang dgn bendera Felda sbb PM adalah milik semua Warga Peneroka. Tiada kaitan dgn parti.

Klu ikut program Isa akan berucap. Habislah .... tentu dia akan belasah pembangkang, ikut cara lama & lapok dia dlm politik. Dia pasti akan sindir sana sini, mengutuk itu ini, Makna nya Isa tak pernah ada sikap rendah diri dan mengalah, tak pernah sekalipun mengajak peneroka bersatu.

Sbb itu lah bila Isa Samad jadi pengerusi Felda, ramai peneroka meluat & menyampah, terus ada pepecahan, makin lama makin jelas pepecahannya dikalangan peneroka Felda.

Org Felda dah terlampau muak & loya dgn Isa Samad. Kes2 rasuah yg direport ke SPRM hilang entah ke mana. Kes kontrak ID menara Felda, Bekalan uniform sekolah, Bekalan vitamin, Campur tangan berlebih2an dlm pentadbiran, Salah kuasa dlm mesyuaratLenbaga, Belanja tanpa had dilakukan Isa dan mcm2 lagi, terlepas bergitu saja. Apa dah jadi / apa nak jadi...

Kuasa Isa Samad hanya sebagai pengerusi 'non executive', tapi dia anggap yg dia ini masih MB atau Menteri penuh. Banyak warga Felda persoalkan "kenapa PM benarkan Isa Samad melakukan pembohongan, penipuan, penyalahgunaan kuasa, dll ???? Dalam hati warga Felda ada taman, dlm taman ada suara2 yg ingin disampaikan kpd PM. "Sayang Isa atau sayang Felda!!!"

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong