INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Isnin, Jun 18, 2012

ISU FGVA YANG MENARIK DI FACEBOOK ( 4 )

Kepada yg dihormati dan digeruni, ini bukan busybodi tapi teringin nak tahu berapa Pak Lurah dapat saham, yg rasmi & tak rasmi, tak baik senyap2 berdosa tau, bukan kami nak mintak sikit pun ... sebagai bakal ketua peneroka Pak Lurah tak perlu melenting dan mengamuk seperti biasa, kawal sikap suka melenting tu.

Kepimpinan melalui teladan, sepatut Pak Lurah mulakan dari skng, esok2 dah jadi ketua peneroka taklah sumbang langkahnya, Pertanyaan anakanda ikhlas dan bersopan mewakili mereka2 yg takut nak tanya Pak Lurah, patut dibalas secara berhemah, bukan bergitu Pak Lurah @ Othman Parman yg digeruni ?????

------------------------------------------------------------

Dimana letaknya keadilan jika ingin memimpin Felda ,
Dimanakah adanya sikap bertimbangrasa sekira ingin mengetuai Felda ,
Dimana hilangnya sikap bersyukur & terima kasih selepas merampas teraju Felda ,
Dimana letaknya akal fikiran kerana tidak mengenal jasa & perngobanan , pekerja2 setelah pemimpin yg mereka sayangi kau fitnah & kau singkiran ,
Dimana perginya keimanan sebagai pemimpin islam setelah harta warga Felda diragut, dirompak dan dinodai ,
Dimana kesucian hati & perasaan sebagai pemimpin baru kerana menafikan hak2 pekerja Felda setelah saham2 mereka kau agih2kan kpd kroni2 & org2 luar ,

Difahamkan syarikat2 luar berderet2 jumpa Isa mohon saham, jari2 beliau dah birat & naik bengkak dek krana tak putus2 menandatangani surat kelulusan permohonan ????

Hairan knapa bila syarikat keluarga Felda iaitu D'Saji dan Felda Trading memohon untuk memiliki saham di tolak mentah2 oleh Isa. D'Saji & Felda Trading tidak diagihkan saham wlupun seunit konon BUKAN dibawah keluarga Felda, mohon atas sykt D'Saji pun tak layak jugak ????

Tahu tak wahai Isa dan Sabri, kakitangan Trading & D'Saji dah ujud sekian lama, Felda Trading lah yg membantu membekal makanan apabila mula2 rancangan dibuka, krana kedai2 dikeliling takda, yg adapun berbatu2 jauhnya. Dah lupa ke Isa kakitangan D'Saji jugalah yg bertungkuslumus menyiapkan persiapan "Rumah terbuka Hari Raya kamu diPort Dickson & rumah bini kamu di Kuala Pilah. Kakitangan ini lah yg diherdik, diperli dan dihamput oleh NORA pegawai khas kamu yg juga diberi kuasa menentukan kpd siapa saham2 saham boleh diberi.

Adakah kamu Isa mengamalkan perpatah "Kera dihutan disusukan, anak dipangkuan mati kehausan" ataupun memang kamu & puak2 kamu keturunan ........ ???? ..... klu diberi bunga tak dihargai dikoyak2nya ???? Wallahualam.

New
"Alhmdulillah massage kita dah sampai. Diberitakan baru sebntar tadi TSI bersetuju memberi Felda Trading 1 juta saham dan D Saji sejumlah 400 ribu.

Dah terhantuk baru terngadah
Dah masuk FaceBook baru nak sedar!!!!! Ini lah tujuan kita berkhidmat dlm alam maya ini kwan2, perjuangan tak semesti nya untuk diri kita kwan2.

TQ Isa Samad, yg baik tetap baik dan dipuji manakala yg jahat tetap jahat dan dikeji."


-----------------------------------------------

SKM buat hal lagi atau mungkin atas arahan tangan2 raib ???? Ceritanya .....

KPF telah menerima surat dari SKM mengatakan Pengurusi skng tak boleh dicalunkan sebagai Ahli Lembaga pada permilihan kali ini dgn alasan Pengerusi & Setiausaha skng bukan perwakilan mana2 kawasan semasa perlantikan sebagai Pengerusi & Setiausaha dulu.

Lazimnya Pengerusi & Setiausaha dicadangkan oleh Lembaga Felda dan disahkan diMesyuarat Agong. Bertahun2 amalan ini dilakukan dgn persefahaman yg logik, klu dah Pengerusi & Setiausaha dari Ibu Pejabat maka kawasan mereka itu Ibu Pejabat lah, (KL) maka ertikata adalah 2 lagi kerusi kosong yg boleh diperuntukan pada wakil lain kerana Pebgerusi sudah dilantik secara automatik.

Knapa pulak semasa Isa ini mcm2 yg SKM buat semata2 mcm berat dan condong ke arah impian Isa, nak memperjuangkan ahli yg tak sampai setengah tahun. SKM yg buat odit kata keahlian tak sah, bila dilaksanakan KPF pula dipersalahkan.

Adakah kerana "Listing FGVH" Isa mesti jadi Pengerusi dan Faizoul patut jadi Setiausaha. Ada apa2 lagi ke dlm kepala otak mereka ini ????? Adakah ini kuasa Menteri juga dipakai ????? Herannya Lembaga tak pula keluarkan surat kpd Pengerusi & Setiausaha skng ini mengatakan jawatan mereka digugurkan dlm KPF ..... ikut suka mereka saja ....

Jadi benarlah ungkapan ramai mengatakan ISA itu bermakna "Ikut Suka Aku" Ada masa ke ??? Pandai sangat ke ??? Berjasa sangat ke ??? atau Bersih, Cekap & Amanah sangat ke ??? yg nak tonjolkan diri sangat tu, atau adakah dia nak ckp 'PM yg suruh' Wallahualam ????

Pengerusi FELDA
Pengerusi YAYASAN
Pengerusi MSM
Pengerusi JKPP
Pengerusi KPF

Pengerusi UMNO taknak ke ??? atau Pengurusi BN tak mengidam ke ???
Oh Felda apalah malang nasib mu, bukan salah Ibu mengandung, bukan salah kau dilahirkan 56 tahun dahulu, cuma kebelakangan ini ada puak2 menyatakan mereka berhak keatas Felda, sedang jasa2 mereka tak ada langsung.

Felda... kau tumbuh segar atas tanah sebuh & gebu dek kerana mencurah2 keringat Pekerja2 & Peneroka2 berlumba2 mengalir membasahi bumi, kini hasil mu di kaup bergitu sahaja,,,,, Sedih & kecewa melihat kamu diragut, dinoda dgn rakusnya.....
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong