INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Isnin, Jun 18, 2012

KESAN ISA SAMAD JADI PENGERUSI JKPP ?


Kabar dari wisma...isa samad sudah menguasai kepimpinan peneroka dgn mengambil alih pengerusi jkuasa perunding peneroka atau jkpp.
Mungkin orang lama yg jaga Pembangunan Masyarakat lebih arif peruntukan siapa yg sepatutnya menjadi pengerusi jkpp.
Apa yg jelas ialah pengerusi2 yg lepas tidak pernah pun mencampuri urusan dgn ketua peneroka. Hanya pengurusan felda saja yg duduk semeja dgn peneroka. Hanya org dalam felda saja yg menyelesaikan apa2 yg menjadi kebuntuan jika ada. Melalui jkpp segala yg berkaitan peneroka dibincang dan diselesaikan. Tidak ada pihak luar boleh mencampuri urusan keluarga felda. Itu dinamakan mesyuwarah keluarga felda yg jadi benteng felda dan peneroka.

Selama bertahun2 pengerusi jkpp ialah pengarah besar. Ahlinya pula ialah pengawal wilayah atau org no 1 di wilayah atau skrg pengurus besar dan semua naib pengerusi gabungan dan pengerusi gpw gabungan. Mesyuarat jkpp tidak boleh diwakilkan sesiapa jadi pengerusi. Tidak pernah pun dalam sejarah pengerusi felda ambil aleh jkpp kecuali berjumpa saja bila perlu.
Bila isa samad tiba2 melantik dirinya mempengerusikan mesyuarat, ini dinamakan rampasan kuasa.!! Ahli barunya pula ialah sabri ahmad fgvh dan pengarah seranta. Bukan kah pelik ahli yg tak berkaitan dilantik dlm jkpp? Apa kaitan fgvh? Seranta? Bukankah fgvh tidak berkaitan dgn peneroka, kenapa pulak si sabri amad jadi ahli? Seranta? Nak rancakkan program politik ke? Nak guna ketua peneroka ke utk kepentingan seranta supaya senang buat kerja arah itu dan ini??? Sabri amad pulak memikirkan untung rugi syarikat.

Kilang difahamkan untung tak seberapa...kos diakui tinggi dari dulu. Sabri sudah nampak platform peneroka akan dijadikan penyelamat kalau syarikat mengalami kerugian. Entah apa kertas akan dibentang nanti, sudah pasti sabri akan jadikan jkpp kuda tunggangan utk kepentingan sabri. Langkah mengambil jkkp adalah utk menjerat peneroka sebenarnya. Isa samad dan sabri masing2 sehaluan ada agenda tersendiri.
Semakin kuat nampaknya cengkaman isa ke atas peneroka. Semakin kuat pula sabri mengaut untung dan ambil kesempatan dgn menggunakan ketua peneroka.
Seranta pula nak perhebatkan dan mudahkan kerja. Nampaknya ketua peneroka dah terjebak dengan jerat isa samad. Jgn terkejut satu hari nanti ada formula baru hasil peneroka jual di kilang.

Bila peneroka bantah....isa dan sabri akan pusing cakap dan putar belit ' JKPP DAH SETUJU...KETUA PENEROKA TAK BANTAH PUN..!!!! inilah penyangak2 yg bakal memusnahkan masa depan felda dan peneroka...fikirlah semasaknya!!!!

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong