INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Ahad, Julai 15, 2012

HIMPUNAN OREN DEWASAKAH PM KITA

Lepas balik dari himpunan Oren ...lama mikir apa nak komen tentang himpunan oren ni...

Kalau berseh 3 dulu sedap gak kutuk umno macam-macam .... sebulan tak habis lagi kutuk....
Sebabnya berseh 3 ada FRU ,bom asap,air asid, main kejo-kejo....
Masa tu umno kata PR buat keganasan ...kita pun jawab awak bangang yang awak tembak dengan gas wak per.. kami cuma nak demo aman jer... awak pencacai...bla...bla...

Himpunan oren ni rasa pelik sikit... habis himpun balik...senyap...cuma tunjuklah gambar oren kat wall masing2... aku tenguk gambar ko...ko tenguk gambar aku.....

Antara pengajaran yang kita dapat bahawa himpunan PR kalau tidak ada pihak ketiga yang buat provikasi ia tetap aman ...

Yang menariknya tanpa diberitahu peserta Oren balik kemasjid sambil mengutip sampah dijalan raya ...membuatkan tong sampah di masjid penuh melimpah..apa pun ia tetap melongok setempat...

Tak ada cabaran...!!!!!!!!!!...........
Haa.....haa....

Antara sebab-sebab mengapa himpunan Oren tidak mencecah 50 ribu orang..

Dalam himpunan berseh 1,2,dan 3 media kerajaan telah memberi iklan yang secukupnya .. 30 hari 30 malam iklan ... iklan dibuat silih berganti oleh PM,Ketua Polis,Menteri dalam negeri dan juak2nya...
Iklan memainkan peranan dalam sesuatu produk ..tidak kita iklan berbentuk apa pun apa cara pun ..janji rakyat atau orang ramaifaham ....
Antara iklan berseh 3 di media ialah...
" jangan datang di himpunan berseh !!... "
" sesiapa pakai baju kuning akan ditangkap.>!!..."
" Bersih himpunan haram..!..."
Dengan iklan ini akan lebih ramai lagi orang akan datang dan ingin tahu....

Berbeza dengan Himpunan Oren kali ini ia nampak sepi dan layu tidak ada iklan yang jelas dalam Media kerajaan..
Sepatutnya media berilah ruang sesaat PM berucap bab Oren ni..
Biar pun ayatnya " Oren adalah haramjadah>!!!...
biar rakyat lagi ramai tahu...
biar rakyat tertanya-tanya.. aper Oren....?
Biar rakyat menilai....

Sebab yang lainya adalah kerana Dios Berantogis beritahu himpunan Oren dapat permit dari awal lagi..haaa....haaa...
Sepatutnya @dios beritahu dalam wallnya " perbincangan hangat sdr mazlan dengan polis masa kini...!!..."

Masa dalam bas pergi bersih 3 dulu apabila ditanya sapa bawa garam !!,,30 org angkat tangan dari 44 org.
Sebaliknya dalam bas himpunan oren tidak ada siapa pun yg bawa garam... budak2 muda dalam bas kata tidak ada cabaran....

(aku bukanya merapu....untuk org yang faham jer..)

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

joe penang berkata...

Bagi saya
- Pas kepenatan anjur byk himpunan dlm masa terdekat. Kebykn yang pi tu org yg sama gak. Mana tahan..
- ust2 pas yg mengajar kulaih maghrib sikit sgt yg suruh kita pi kenapa?

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong