INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Sabtu, Mac 30, 2013

BN SUDAH TIDAK RELEVEN


Malam ini, aku terfikir sesuatu. Terfikir tentang kebijakan dua kumpulan parti di Malaysia yang sedang bersiap untuk bertarung. Pertarunng yang begitu hebat bukan sekadar kepada kedua kumpulan parti itu, tetapi masa depan rakyat Malaysia. Apa yang menyentuh benak ku hanyalah bagaimana sesuatu hujah itu dipatahkan dan bagaimana pula perhatian massa ditarik untuk memikirkan perkara diluar kontek politik.
Aku baca manifesto PR. Belum lagi meneliti manifesto BN kerana ianya belum dikeluarkan. Aku perhatian BN sedaya menyakinkan massa manifesto PR mempunyai kesan buruk kepada negara.

Tapi aku kesian juga melihat usaha pemimpin BN itu. Mereka mengulangi kenyataan yang sama iaitu negara akan bengkerap jika semua tawaran dalam manifesto itu dilaksanakan. Sehingga kini, aku masih belum mendengar pemimpin BN memberikan komen, mengenai perbelanjaan melaksanakan manifesto PR adalah hasil penjimatan dari mencegah kebucuran, rasuah dan penyelengan dalam menguruskan kewangan negara. Aku rasa isu ini telah dicanangkan oleh PR ke seluruh negara. Mengapa Pemimpin BN tidak menyatakan mereka akan berusaha menghalang perkara tersebut dari berlaku. Tindakan pimpinan BN sebegini membuat rakyat terus menerima rasuah dan penyelewengan adalah amalan dalam BN dan akan diteruskan jika BN diberikan mandat dalam PRU 13.

Juga aku melihat BN seperti Tuan Sideq Si Raga Raga dalam filem 3 Abdul dimana ia terikut-ikut dengan strategi Abdul Wahub dan akhirnya Tuan Sideq tewas dana pertarungan penuh strategi itu. BN tidak sepatutnya mengikut cara atau langkah PR dalam menarik perhatian rakyat. Dalam pertarungan kita perlu kreatif mencari idea baru. Apakah BN ketandusan pemikir? Atau malas untuk berfikir?
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong