INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Jumaat, Julai 26, 2013

TAK PAYAH TUNJUK JANTAN, JAWAB 5 SOALAN INI KATA RAFIZI RAMLI KEPADA SPR





Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli ajar orang tua sekali lagi tentang “siapa lebih anak jantan”. Rafizi berkata kenyataan di luar dewan yang telah dibuatnya adalah mencukupi untuk SPR mengambil tindakan

undang-undang.
Pengerusi dan Timbalan Pengerusi cuba menutup kegagalan mereka mengendalikan pilihanraya dengan mencabar “siapa lebih anak jantan” .

Rafizi meminta mereka menjawab apa yang didakwanya bukan alih isu mencabar siapa lebih jantan. Mereka perlu bertanggungjawab terhadap semua perkara yang dibangkitkan termasuk pembekal dakwat kekal.

“Apabila diselidiki, didapati bahawa kegagalan dakwat kekal itu berpunca dari kontrak pembekalan yang diberikan secara terus kepada individu tertentu yang turut membolot beberapa kontrak pembekalan lain,” jelas Rafizi lagi.

Rafizi mengemukakan 5 persoalan lagi yang menuntut jawapan konkrit dari kedua-dua mereka.

1. Kenapa syarikat-syarikat milik Mohamed Salleh Mohamed Alli dipilih secara rundingan terus untuk menjadi pembekal barang-barang pilihanraya SPR termasuk dakwat kekal?

2. Apakah penglibatan Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR dalam urusan perolehan dan pembekalan bahan-bahan pilihanraya, terutamanya dakwat kekal yang menjadi penambahbaikan utama yang diwar-warkan oleh SPR dalam PRU13? Apakah benar kedua-dua mereka lepas tangan sepenuhnya dalam hal ehwal pembekalan sedangkan ia adalah aspek paling utama pelaksanaan dakwat kekal yang diwar-warkan mereka?

3. Apakah Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR tidak terlibat langsung di dalam sebarang perbincangan mengenai dakwat kekal, termasuk demonstrasi, kandungan kimia, kaedah pelaksanaan dan lain-lain?

4. Semasa Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR menjawab pelbagai pertanyaan media mengenai dakwat kekal, apakah Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR tidak berbincang langsung mengenai perkara ini dengan pegawai-pegawai lain? Mustahil Pengerusi dan Timbalan Pengerusi menjawab media tanpa pengetahuan dan maklumat awal mengenai pelaksanaan dakwat kekal termasuklah hal ehwal logistiknya seperti pembekalan dan lain-lain?

5. Kenapa Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR beriya-iya mahu melindungi dan menyembunyikan identiti pembekal dakwat kekal sedangkan pembekal ini telah merosakkan kredibiliti SPR di mata rakyat? – [HD]


admin: anak jantan bertanya, anak mengaku jantan tak dapat jawab, maka yang bertanya tu ke atau yang tak dapat jawab tu anak betina?

KAH KAH KAH

psttttt....anak betina belaan umno tu lah jawapan nya woit! KAH KAH KAH

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong