INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Rabu, Disember 18, 2013

Saman Fitnah FELDA isu jual minyak sawit ke Israel

P/s sembang sebelum bicara bersama Dato' Saifuddin, Dr Rosli Yaakop, YB William Leong dan rakan2.
 
Hari ini bermulanya perbicaraan saman Fitnah Felda keatas saya dan defendan lain seperti Dato' Mustafa Ali, Ahmad Lotfi Othman, Taufek Yahya, Mohd Arif Atan, Angkatan Edaran dan Dato' Saifuddin Nasution Ismail. Ia di dengar oleh YA Lee Heng Cheong di Mahkamah Tinggi, Jln Duta KL.

Saksi Felda, Datuk Faizoull Ahmad di'asak' bertubi2 oleh peguam kami, YB Hanipa Maidin dan YB William Leong. Sekejap cakap bahasa Malaysia, lepas tu bahasa Inggeris. Bila tanya penglibatannya di Felda, hanya jaga peneroka. Soal urusniaga tak tau. Di tanya lagi pengakuan Timbalan Menteri di Parlimen yang mengesahkan hubungan dagang dengan Israel, dijawab tak tau. Bila diasak oleh peguam Hanipa kaitan jual minyak melalui Felda Iffco Oil Product ke Bunge Agribusiness, dia mengelak2.

Agaknya,tak tahan dengan asakan lawyer Hanipa, Faizoull kata Hanipa nak trick dia.

Ini soal jawab sesi pagi. Peliknya, kenapa Dato' Hafarizam Harun mewakili Felda. Bukankah beliau adalah board Felda Holdings?.
Tidakkah ini conflict of interest?


P/s Sijil halal yahudi yang berkaitan dengan Felda Oil Products, yang didedahkan di Mahkamah hari ini.
Perbicaraan bersambung mulai 2.30 petang hingga 4.50 petang ini, saksi utama Felda, Datuk Faizoull Ahmad, Pengarah Besar Felda di asak tanpa henti oleh barisan peguam saya dan defendan lain.

Sangat memalukan, seorang Pengarah Besar lebih banyak menjawab tidak tahu perkembangan Kumpulan Felda. Bila terdesak, mohon bantuan lawyer beliau dalam Mahkamah!

Website Iffco Felda Oil Product yang mengesahkan wujudnya certificate Kosher pun dia tidak tahu. Sebahagian besar bukti yang dirujuk pun dia tidak tahu. Alangkah malangnya warga Felda memiliki seorang Pengarah Besar yang serba serbi tidak tahu. Ini pengakuan beliau sendiri dalam mahkamah!

Kalau banyak bukti yang dilampirkan sebagai gambaran jelas pembabitan urusniaga dengan Israel, kenapa dia begitu yakin saya memfitnah felda?

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dlm sejarah ini lah DG felda paling bengap. Dia dakwa jaga peneroka tetapi polisi felda pun tak faham. Perjalanan sykt pun dia tak tahu. DG felda adalah yg paling tinggi gaji lebih rm70k sbulan tidak masuk elaun2 dlm berpuluh2 ahli lembaga yg didudukinya. DG felda adalah paling mewah. Hampir stiap 3 minggu ke luar negara. Tengok saja ofis di menara, paling mewah dilengkapi bilik tidur, bilik beradu, gem dll. Tiada Kamus jimat dlm kepala DG felda. Agensi lain dok berjimat, dia tukang pengabih. Malang nasib penroka, tanam semula makin teruk. Hasil peneroka makin tiris. Kilang dikawal oleh fgv. Peneroka tiada Pilihan menerima apa saja harga & kadar perahan yg ditetapkan kilang. Siapa jadi pengawas skrg kalau bukan fgv???? DG tak kisah Hal ini semua. Dia Tahu kantung poketnya makin penuh..

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong