INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Khamis, Januari 09, 2014

Pulau Batu Puteh.... Mu tunggu aku datang bersama bukti



' Suka Beta ingatkan bahawa Beta tidak lupa pada Pulau Batu Puteh. Pulau Batu Puteh bukan hak Singapura tetapi hak milik Johor. Sampai bila pun Beta akan cari ikhtiar untuk mendapatkan semula pulau milik Johor itu'.

Titah Baginda Sultan Iskandar semasa Majlis Perasmian pembukaan persidangan DUN Johor pada 19 Jun 2008.

Mahkamah Keadilan Antarabangsa(ICJ) telah memutuskan Pulau Batu Putih milik Singapura pada 23 Mei 2008. Dato' Mat Zain Ibrahim, bekas Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, dalam Akuan Bersumpahnya mengatakan Peguam Negara, Tan Sri Abd Ghani Patail, terlibat menerima rasuah yang menyebabkan Malaysia kalah dalam tuntutannya keatas Pulau Batu Putih. Dakwaan Mat Zain berkaitan pertemuan beliau dengan peguam terkemuka, Dato' Seri Shafie Abdullah, yang mengaitkan Ghani Patail menerusi akaun banknya di Hong Kong.

Kenyataan Tun Dr Mahathir, pendedahan YB Rafizi Ramli dan ulasan Dato' Rohanie melalui blognya, Kuda Kepang, menimbulkan banyak tanda tanya disebalik keputusan ICJ yang memberi kemenangan 12-2 terhadap Singapura.

Isu Pulau Batu Puteh telah diperjuangkan oleh Dewan Pemuda PAS Johor sejak awal tahun 1990an lagi. Bahkan, beberapa usaha mendekati pulau tersebut dilakukan. Ia hampir berjaya, apabila ketika saya menjadi Ketua Dewan Pemuda PAS Johor; mahu memacakkan bendera Malaysia di pulau tersebut. Namun, di halang oleh Marin Singapura yang memberi amaran untuk' melepaskan tembakan ' jika rombongan saya yang menaiki bot mendarat di pulau Batu Putih.

Meskipun Baginda Sultan Iskandar telah mangkat, seharusnya rakyat Malaysia khususnya orang Johor tidak boleh berdiam diri. Lebih2 lagi dengan pendedahan yang dibuat oleh Dato' Mat Zain.

Berapa banyak hak dan kepentingan Johor telah terlepas kepada Singapura. Tanah KTM di Tanjung Pagar, tanah PUB, penjualan air mentah yang terlalu murah dan pencerobohan ruang udara oleh pesawat Singapura. Isu Jambatan Bengkok telah korbankan ratusan juta wang kerana membayar pampasan terhadap pemaju projek.

Saya setuju agar sensitiviti dan keharmonian dengan negara jiran harus dipelihara. Namun, dalamasa yang sama soal kedaulatan dan maruah negara tidak sekali2 diperjudikan untuk kepentingan peribadi. Tiada kompromi mengenainya. Dengan kata lain, perjuangan mempertahan dan mendapatkan semula hak negara kita mesti berjalan terus. Inilah semangat patriotisme yang sepatutnya ada pada rakyat Malaysia.

Untuk itu, Mesyuarat Politik Badan Perhubungan PAS Johor pada pagi tadi(sabtu) telah setuju untuk menubuhkan suatu task force bagi menggerakkan usaha secara politik, diplomatik dan perundangan dalam isu Pulau Batu Putih. Saya telah diamanahkan untuk mempengerusikan task force ini.

Sebagai langkah awal, pasukan penyelidik ditubuhkan untuk mengumpul sebanyak mungkin dokumen dan maklumat mengenai Pulau Batu Puteh. Ia akan memudahkan panel guaman membuat langkah yang selari mengikut kaedah perundangan.

P/s Alhamdulillah, sudah ada pihak yang tampil memberi dokumen penting.
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong