INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Khamis, Mei 15, 2014

Shaiful Idlan Dalam Kenangan

DIA BAGAIKAN MENGHIDU IZRAEL SUDAH MENGHAMPIRINYA
Pagi semalam PAS kehilangan seorang pejuang mudanya apabila Shaifullah Idlan, 23, meninggal dunia kemalangan berhampiran jambatan Temerloh tatkala dalam perjalanan ke tempat praktikal kerjanya. Pelajar Diploma Kejuruteraan Kimia, Universiti Malaysia Pahang itu adalah anak sulung kepada mantan Pengerusi PASTI negeri Pahang, Cikgu Roslan. Namun yang sadisnya, beberapa jam sebelum beliau dijemput menghadap Allah, Allahyarham sempat mengabadikan gambaran gelodak akhir jiwanya, dalam whatsapp hanfonnya seperti ini:

Harapan itu fitrah manusiawi . Harapan datang bila kehendak itu cuba didapat . Andai harapan itu dicapai, bertiuplah angin tenang melega jiwa gembira bahkan boleh jadi megah berbangga . Harapan itulah ukuran agaknya lelah amalan, takdirnya agar perjuangan itu diterima .
Antonimnya, ombak pilu pula datang menghempas . Boleh jadi ombak menggila beserta badai mungkin . Itulah persis, maka akan gundah resah bahkan perit derita, lagi2 jika hajat itu adalah makin tinggi melangit .
Maka, disinilah titik cantuman kita kembali kepada Tuhan . Berharap pada yang belum pasti, sandarannya sejauh mana usaha kita untuk peroleh itu . Berbahagialah pada yang berusaha, andai tidak didapat, itulah pahit manis berjuang . Pusarkan harapan itu pada Tuhan, moga ada balasan pada masa mendatang .
Moga kau menemuinya . Berharaplah, pada Allah .

Gambar ini diambil ketika beliau turun menyertai bantahan GST di ibu Negara baru-baru ini. Beliau disemadikan di Kg Jengka Batu 13 Chenor.

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong