INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Jumaat, November 07, 2014

PENDIRIAN SEBAHAGIAN AHLI PAS DAN AKU DALAM PR

Ramai sahabat handai,rakan taulan dan member kampung tanya,kenapa aku kadang2 serang Pas dan kadang2 serang Pkr..
Ini jawapan aku:
Aku kadang2 lawan Pas kerana ada sesetengah ahli pas tidak hormat pada Presiden.biasanya aku phatikan alasan mereka bkisarkan kata2 tokguru membaruakan org.
Tokguru menyebut barua kpd 2 org tu kerana mrk membelakangkan arahan parti.Cuba fikir,apa guna presiden,kalau tak mahu dgr arahan.
Ada juga ahli yg x puas hati kerana tokguru seperti tak sebulu dgn Anwar dalam kes Langkah Kajang.
Tokguru pun ada hak untuk tidak bsetuju dgn kes Langkah Kajang krn Anwar tak berbincang tlebih dahulu sblm buat.takkanlah semua yg dibuat oleh Anwar semuanya betul.
Bila timbul masalah,Anwar ambil sikap 'diam' tetapi org bwhnya pulak melenting,mengeji dan memperlekehkan Tokguru.
Dari sinilah bermulanya sesi walak tak walak,UG tak UG,Ulamak tak Ulamak,Barua tak Barua.
Geng2 Pkr pro Anwar (bukan geng pro khalid) pun memulakan serangan dgn menyerang Tokguru dan juga pro tokguru.takkanlah aku nak dok diam.
Berpunca dari situlah wujudnya Pasma.kenapa aku marah sgt pd Pasma?
Pasma tercipta dari hasil ketidakpuasan hati seorang yb pas bnama Pakrolrazi.Beliau telah lama bdendam dgn Tokguru sejak krisis Mb Kedah lg.beliau juga bpakat untuk mjatuhkan Ust Azizan disebabkan tuntutan nafsunya yg tak pernah puas.
Pasma juga dicipta untuk mcabar parti Pas secara halus dgn sesi roadshow ke seluruh negara.ceramah mereka juga kerap memperlekehkan jasa Ust Azizan kemudian memperkecilkan keupayaan Tokguru Hadi Awang dlm menyelesaikan setiap krisis.
Perangai ni jugak aku tentang..dah mengaku ahli pas,dok diam2 dan bantu parti sudahla,bila korang buat perangai mcm ni sapa tak marah.
Disini aku tak mahu serang hal peribadi Anwar dalam kes liwat cuma aku nak tegur sikit kenapa puak2 Pas terlalu lebih2kan Anwar dari Tokguru?
Tokguru dituduh dan Anwar pun dituduh,sama2 kena tuduh..tp kenapa Anwar korang lebihkan dan Tokguru dipinggirkan?Tidakkah Tokguru ketua korang?
Akhir sekali,aku nak nasihatkan agar dengarlah keputusan MSU dan juga arahan Presiden,kalau korang betul2 sayangkan parti la,kalau tak..bila aku tentang korang tolong jgn nak belagak WARAK..



Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

4 ulasan:

cikmatgelap berkata...

tok guru kau tu ke yg barua kot

Nazaruddin si Hamba Allah berkata...

Assalamualaikum. Bagi saya, falsafah berjuang ini adalah SOKONG PERJUANGAN YANG DIBAWA OLEH PEJUANG, BUKAN SOKONG BATANG TUBUH PEJUANG. Apakah fakta yang saudara katakan berkaitan YB Ir. Phahrolrazi kononnya ingin menjatuhkan Allahyarham DS Azizan sebagai MB dulu dipetik daripada sumber orang lain atau maklumat terus daripada saudara? Tahukan saudara bahawa ada wujudnya surat daripada MSU Pas Kedah yang dihantar kepada Tok Guru Presiden berkaitan isu MB tersebut? Saya juga menyokong PAS sejak dahulu tanpa pernah berubah sokongan sehingga ke hari ini. Namun untuk membenarkan apa sahaja tindakan yang salah seorang presiden atas sifat dia sebagai pemimpin utama parti adalah amat tidak wajar. Apabila saya tidak bersetuju dengan sesuatu tindakan politik Tok Guru Presiden, bukanlah bermakna saya telah menafikan segala jasa dan keilmuan Tok Guru selama ini. Yang salah tetap kena kata salah walau siapa pun dia. Saya pasti ramai antara ahli PAS yang memilih untuk bersolidariti bersama DSAI berbanding DS TGHH mempunyai beberapa alasan tersendiri. Bagi diri saya sendiri, kes DS TGHH tersebut adalah berpunca daripada kekhilafan yang jelas dan nyata (dapat disaksikan melalui rakaman di video youtube) DS TGHH sendiri yang gagal memohon maaf atas keterlanjuran ucapan beliau yang membuat kenyataan berbau tuduhan/fitnah kepada beberapa bekas calon-calon PKR semasa PRU13 yang lalu. Difahamkan bahawa mereka terlebih dahulu mengemukakan notis permohonan maaf sebelum tindakan saman tersebut diambil, namun tiada mendapat maklumbalas daripada DS TGHH sendiri. Wallahua'lam.

Err berkata...

Teman setuju dengan mike

Ammar ibn Yasir berkata...

Siapa dalangnya Bila tok guru diserang oleh orang2 PKR? Kenapa Anwar diam.

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong