INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Isnin, November 17, 2014

TIMBUL SEMULA CERITA MH370 DAN MH17

Panas isu MH 17 ditembak jatuh oleh Jet Pejuang MIG 29 UKRAINE
Semalam Persidangan G20 di Beijing, China sangat panas dan mengejutkan. Vladimir Putin mengejutkan persidangan dengan memberitahu kepada dunia mengapa kapal perang nuklear Russia ke Australia bukan untuk mengiringi beliau tetapi kerana mahu Tony Abbott mengaku pada umum tentang penipuan siasatan MH 370 & MH 17.

Akhirnya tadi Tv3 juga menyiarkan bahawa pesawat MH 17 bukan ditembak oleh peluru berpandu jenis BUK dari darat sebaliknya ditembak oleh Jet Pejuang UKRAINE.

Di dalam sidang tersebut Vladimir Putin membawa rakaman live cctv satelite russia dan menunjukkan bagaimana pesawat MH17 ditembak oleh Jet Pejuang Ukraine.

Berita ini ditayangkan serentak di seluruh Russia dan kesatuan EU.
Amerika dan sekutu-sekutunya paling malu pada persidangan tersebut.




Sebelum ini, telah viral di laman sosial mengenai pihak Rusia yang mendapatkan imej satelit yang didakwa diambil melalui satelit kepunyaan Amerika. Klik di sini untuk baca post "Gambar Pesawat Pejuang Didakwa Tembak MH17 Didedahkan".
Bagaimanpun, ramai yang mempersoalkan kesahihan gambar tersebut lebih-lebih lagi resolusi gambar berkenaan yang begitu jelas.

Seorang pemilik akaun Twitter, Brown Moses, menyatakan beberapa tekstur peta yang digunakan di dalam gambar tersebut berasal dari peta google earth pada tahun 2012.
Dan satu lagi isu yang menjadi persoalan ramai adalah jarak tembakan jet pejuang berkenaan yang berukuran kira-kira 50 kilometer. Jarak ini bercanggah dengan laporan yang dikeluarkan oleh Rusia juga baru-baru ini yang mengatakan MH17 diserang dari jarak 400 meter sahaja
[size=12.600000381469727px]Jarak yang dikira menggunakan posisi jet pejuang berada dan  posisi MH17 berada adalah 50KM. Pengiraan dibuat berdasarkan struktur bumi dan bantuan Google Maps.

Hasil dari siasatan pengguna internet juga, gambar yang didakwa MH17 dikatakan berasal dari satu gambar yang mana asalnya merupakan gambar bagi wallpaper desktop.
Selain dari isu diatas, beberapa perkara lain juga dibangkitkan oleh pengguna-pengguna di internet seperti saiz kapal terbang dengan jarak permukaan bumi, kedudukan lambang MAS, masa yang dipaparkan dalam gambar berkenaan dan juga bahagian kapal terbang yang terkena tembakan.
Namun begitu, sehingga kini masih tiada siapa yang mengaku bertanggungjawab menjatuhkan pesawat MH17. Siasatan masih dijalankan mengenai kes MH17 dan ketulenan imej yang diberikan pihak Rusia ini. Sama-sama kita doakan agar pihak yang bertanggungjawab akan dapat dikenalpasti dengan segera
http://www.theviraliyat.com/2014/11/mh17-ketulenan-imej-satelit-saat-mh17.html#

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong