INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Jumaat, Mac 11, 2016

PENGERUSI FELDA MESTI DITUKAR, BUKAN CEO FGV

Media telah melaporkan khabar angin, bahawa Datuk Zakaria Arshad bakal menggantikan Datuk Emir Mavani Abdullah sebagai Ketua Pegawai Eksekutif ( CEO) Felda Glober Venture Holdings Berhad (FGV) baharu.
Kami melihat perkembangan ini sebagai satu langkah memperkukuhkan kedudukan Tan Sri Isa Samad, bukan untuk memulihkan dan memacu FGV supaya bergerak di landasan yang betul.
Apabila terdapat beberapa babak perbezaan pendapat dalam urus tadbir antara Datuk Emir Mavani dengan Pengerusi Felda, terutamanya cadangan pengambilalihan 37 peratus kepentingan saham PT Eagle High Plantations yang melibatkan urusniaga bernilai RM2.55bilion menjadi isu,
Tan Sri Isa Samad mula bertindak menyikirkan Datuk Emir Mavani Abdullah yang dilantik sejak 2013 sebagai CEO FGVH dan sekarang ini bertugas secara kontrak bulanan.
Felda mula menjadi tidak stabil bila Tan Sri Isa samad dilantik menjadi Pengerusi Januari 2011 dan FGV disenaraikan di Papan Utama Bursa Saham Kuala Lumpur setahun kemudian . Dengan perkembangan terbaru, isu PT EHP , isu penjualan kilang TRT, isu pembelian Hotel dan Apartmen, isu KPF, isu Perumahan Generasi kedua Felda PGBF, isu kejatuahan komuditi sawit dan getah, isu tanam semula kedua peneroka Felda, pembelian saham perladangan yang dengan harga lebih tinggi dari pasaran dan berpuluh isu lain yang melanda Felda. Sewajarnya Kerajaan menukar Pengerusi Felda Tan Sri Isa Samad dengan orang lain yang bebas pengaruh Politik untuk terus memacu Felda menghadapi cabaran global dan suasana iklim ekonomi dunia yang lebih mencabar.
Bukan menukar CEO FGV .
 Sekian.
NARAZA MUDA
Pengerusi Hal Ehwal Felda PAS.

11 Mac 2016
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

ras abu berkata...

Pengerusi dan CEO perlu sama-sama bertanggung jawab dalam kes FGV - maka kedua-duanya perlu diganti dengan mereka yang pakar dalam perniagaan perladangan

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong