INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Ahad, Disember 11, 2011

PEJABAT PENGARAH FELDA DIKOSONGKAN DAN DATO'DZUL KELUAR NEGARA ?


Saya ambil artikal ini di Facebook saya tidak sunting walau pun satu huruf..
Mari kita sama-sama menilai akan kebenaran artikal ini.Bro Yee

Awal pagi tadi (ahad 11.12.2011) sya ke KLIA menghantar anak saya ke US, sampai saja sya melihat ramai org2 tua mcm nak antar org pergi menunaikan Haji, sya dekati mereka rupanya org2 Felda, Pengarah2 Kanan, Pengarah2, JKPP pun ramai, kelihatan Saudara Sulong Jamil sibuk sekali tapi pelik, mata nya merah dan air muka nya tak seperti selalu. kali ini air muka Sulong suram, mcm sebak, rupa2nya mereka semua datang dari pelusuk negara semata2 nak tunjuk sokongan kpd DG, Sokongan Apa? .. DG bertolak pagi tadi untuk menghadiri mesyuarat di US, bersama2 TSI dan agak ramai lagi. Permegian DG kali ini diseliputi suasana sayu, sebak dan ada pakcik2 yg mengalirkan air mata. Yg peliknya bilangan org yg kerumun DG begitu ramai, di sebelah Pengerusi pula tak banyak, melainkan muka angguk2, kaki2 bodek "Pink Form" dan org2 yg menangguk di air keruh. Pemergian DG hanya berapa hari aje, mengikut jadual DG perlu balek sbb jadual2 mesyuarat yg ketat menjelang Mesyuarat Agong Khas KPF yg akan datang ini. Difahamkan ada arahan dr seorang MP dan bukan dari PM, menyuruh DG jgn balek terus sambung belajar di sana, 6 ke 9 bulan (kursus tak tahu lagi, agaknya tak tahu apa kursus yg sesuai untuk DG yg telah katam semua kursus yg diwajibkan sebagai seorg CEO), sya turut terharu melihat Datin serta anak2 terasa amat pilu sekali, airmata basahi pipi mereka, seolah2 DG akan kekal lama disana.

Difaham juga semalam pejabat DG dikosongkan, pelik, pelik pelik. Kenapa terburu2 dikosongkan, sdgkan DG cuma pergi menghadiri mesyuarat dan akan balek mengikut jadual dan DG mesti kena ada diMesyuarat Agong Khas KPF pada 5 Januari ini. Lagi pelik... Klu pemangku dari salah seorg timbalan mengambil alih, takan mereka tak boleh beroperasi dari bilik mereka sendiri, Soalannya kenapa DG kena kosongkan pejabatnya? Mengapa DG yg banyak berjasa, banyak mencurah idea2, sudah berkhidmat sekian lama, dilayan sebegitu, tak hormat langsung, apakah ini dikatakan "transfomasi" baru yg disuntik dlm Felda, inikah budaya kita org2 Melayu, tak mengenangkan jasa2 DG. Klu DG mudah diperlaku sebegini apatah lagi Pengarah2 kanan, Pengarah2, Pengurus2 dan staf2 bawahan. Inikah hukuman atau balasan kepada org2 yg sayangkan Felda, yg sentiasa menyebelahi peneroka dan sentiasa berhati2 melaksanakan tugas & berjimat cermat dlnm segala hal? Difahamkan juga Datin diarah cancel sertamerta semua aktiviti2 Puspanita yg dijadualkan, Alasan Datin tak boleh lebih popular drp Puan Sri Bibi, TSI marah... ini adalah satu TRAGEDI..

Inikah cara2 baru diserapkan kedalam Felda bagi menghormati Ketua kakitangan yg begitu lama berkhidmat dgn cemerlang dan disenangi Pekerja2 dan seluruh Peneroka... Soalan - Kenapa & Mengapa DG diperlaku sedemikian dan Apa kuasa dikerusi DG yg dikehendaki sangat oleh mereka ini untuk menawan Wisma Felda. .... lihat gambar attached ini longgokan barang2 DG yg dikeluarkan dari pejabat beliau semalam, Sabtu 10.11.2011...Fikir2kan lah Warga Felda sekelian, Amar Makruf Nahi Mungkar.

Dari penoreh getah

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

lompinlai berkata...

Dalam Felda memang macam itu. Yang kaki bodek, ponteng,curi tulang dan kuat kipas bos serta yang pun bangang bolih naik pangkat. Kerja nya angguk, geleng saja walau pun ia nya tidak ikut dalam Pekeliling.

Jika bangkang atau melawan pasti kena gam dan silap haribulan kena tendang dalam hutan baru nak tebang.

Apa yang terjadi Pada DG itu jelas menunjukkan beliau ada lah penghalang untuk mereka lakukan kerja yang tidak baik untuk Felda dan peneroka.

DG yang akan di lantik nanti pasti yang YES MAN yang hanya ikut arahan dan telunjuk mereka saja.

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong