INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Isnin, Januari 20, 2014

KPF BELI 10% SAHAM FGV - PERBINCANGAN MENARIK DALAM JBWF


NAK TANYE LAH JUGAK YE ( cakap Perak lah pulak...sikit2). KPF katenye beli 10% saham FGV. 10% berape banyak nilainye ye?. Saham FGV tu adeenya berape?? ...kire2 kalau ada 20 juta mmaknenye KPF beli 2 juta. Kalau 2 juta dikali (x) harga saham semase berapa jumlah nye. Oooops jangan separuh duit dari harga jual FH beli ke saham FGV ha payeh la ceritenya... Nak tanya lah jugak siapa ler broker nye ye??... BOLEH TANYA KE NI???

Number of shares FGV - 3648.151 juta. 10% dari jumlah itu ialah 364.8151 juta saham @ lebih kurang 365 juta saham. Didarabkan 365 juta dgn rm 4.50 / saham = rm 1642.5 juta .Maka belian 10% saham FGV dianggarkan menelan belanja rm 1.643 billion- tak termasuk brokerage fee- 75% dari pendapatan jualan saham pegangan dalam FH

Kesudahan ceritanya FGV jugak yang untung. Beli saham FH dari KPF dengan harga murah. KPF pulak beli saham FGV balik dengan jumlah separuh harga diberi FGV. Berniaga macam mana ni?? ( ini ke yang dikatakan conflict of intrest...cuba tanya Isa, Sabri dan Faizul).

begitulah jadinya bila org2 bengong jadi pengerusi dan alp kpf senang2 je dibodohkan oleh isa samad dan kuncu2nya perwakilan bingai juga satu senang2 je bagi persetujuan penjualan fh kpd fgv. skrng apa dah jadi kpf telah dibodohkan.dlm msyuarat agung khas ada kalangan orng lama nak bagi pnjelasan hoo ramai prwakilan yg booo ha skrng apa dah jadi jawapannya jual saja saham kpf dan simpan dlm tabung haji biarkan saja faizoul dan kuncu2 nya saja yg simpan duit dalam kpf biar padan muka dia he he he

Tc Yee Tahniah perkiraan tuan. Jadi kalau nak 300 juta pendapatan kepada kpf maka setiap saham perlu bayar 84 sen. Boleh hilang akal tu.

En Rosden kalau nak buat Tutup Lubang Gali Lubang tu boleh!! macam2 idea FGV ade.





Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong