INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Ahad, Jun 15, 2014

KERETA MEWAH DAN KUDA HEBAT

Ini cerita dari Facebook 


Minta komen iklas....(2)

"Adapun memakai kereta mewah bagi kesenangan dakwah, melicinkan kerja ke hulur ke hilir demi Islam, maka itu adalah sunnah yang diamalkan oleh Nabi dan Para sahabat."

Kenderaan yang sempurna amat diperlukan apabila kita sering berjalan jauh ..
berpindah lokasi setiap hari demi tugas dan amanah.
Kenderaan yang selesa kita boleh berehat dalam perjalanan 

Mewah tu macamana erti sebenarnye.kereta mana yg dikategorikan mewah

dier org nak kereta ust nih selalu rosak tepi jalan, enjin terbakar tengah highway, ceramah cancel sebab ust yang nak berdakwah tu tak dapat nak sampai ... .. ust ust kene naik bus jerk .. ticket tak ada ceramah cancel . ganti org lain .. dakwa yang mcam tu dier org minat .. .. dakwah cam hari nih dier org tak minat .. 1 mlm soang ust boleh jelajah 3 kawasan untuk berceramah .. dier org tak suke mmacam tu.. .... kene jadik macam pemimpin psm .. penyokong tak ada nak bergerak pun payah ... ust yang senang bergerak nih senang kumpul pengikut ..  ..
Nabi  mempunyai  kuda yang Terbaik masa itu  demi untuk  perjuangan .
Pokoknya adalah persoalan masa. Kenapa masa sebelum jadi AP, cerita pasal zuhud? Kenapa masa sebelum jadi AP, sanggup declare penyata kewangan? Adakah hanya 1 tahun jadi AP, adalah suatu masa yang cukup utk melengkapkan kewangan dalam mendapatkan pembiayaan bank? Adakah masa setahun ini perjuangan kemewahan peribadi lebih afdhal? Adakah masa setahun ini cukup utk mengelak dr timbul sebarang fitnah terhadap diri sendiri dan jamaah?

Aku cuma berani tambah bahawa zaman Nabi tak ada kereta tetapi kuda Nabi ada lah yang terbaik dari yang lain...

Ape bende masalah Ust din cerita pasal zuhud ?? ape yang dia buat sekarang nih berlawanan ke dengan maksud zuhud ?? paham ke dak zuhud tu ape bende .. ?? zuhud bukan macam pimpinan PSM berjuang dengan ideologi tah ape ape .. tak mampu nak bergerak sebab tader sape nak sokong ideologi mengarut ... mula berasa iri dengan org pas yang bekerja untuk agama ...

yg mane se sunnah?..kereta mewah atau dakwah?...atau..

http://www.youtube.com/watch?v=Ahx96ZGK2-Q <--- ...="" ..="" beza="" bezanya="" br="" dengan="" din="" dulu="" isteri="" jadik="" jual="" kereta="" lama="" nbsp="" pun="" rosak="" sebab="" sekarang="" selalu="" tader="" tukar="" ust="" vellfire="" yang="">tapi dah perjuangan tanpa nilai .. fitnah slumber jek dok jaje ...
Ketua Pemuda Pas Pusat, Nasrudin Hassan Tantawi mengejutkan seluruh perwakilan apabila mengisytiharkan harta miliknya ketika menyampaikan ucapan penangguhan ...

pada saya, tidaklah salah kalau ustaz pakai kereta mewah..... tapi tak payahlah kata itu sunnah nabi... alasan tu yang salah.

kalau bagi alasan pakai kereta mewah sebab ia mewah... maksudnya, mengaku saja ianya lebih selesa dan sedap memandunya, tidaklah sampai berdosa hukumnya.

Sunnah nabi yang perlu diutamakan ialah sunnah dalam urusan ibadat..... soal naik kenderaan, nabi naik unta saja, kalau itu sunnah yang nak diikut dalam soal kenderaan.

Tak kena lah, kalau mendakwa berkereta mewah itu sunnah nabi.... walaupun dengan alasan yang baik, untuk menyenangkan kerja dakwah, melicinkan kerja, dan sebagainya, tak tak perlulah dakwa itu sunnah nabi, padahal nabi tak pernah buat dan tak pernah kata pun.

Krrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrruda yg tingkas, unta yg warnarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr kuning kemerahan,dalam al quran .. kuda yg tengkas berlari memercikkn api bila berlari.

Atau wakil rakyat adalh seseorsng yg dipilih oleh rskyat untuk memperjuangkan

bila vellfire kena kritik..
semuanya fitnah..
maksum btl...

Jika guna dan memudahkan menuju ke jalan Untuk bertemu ALLAH TA A'LA, Saya setuju ALLAHUAKBAR...\(^_^)/

jangan menafikan yg jelas.....lebehi tu fitnah.fitnahyg bemaksud tak baik..

apa maksud sebenar fitnah tu dlm islam? yg di katakan kena fitnah tu seorang ustaz..
yg lebih fhm islam..
tak kan kena kritik pun satu fitnah?
x faham2?...

sekarang DAh KUAR FATWa kut dari golongan2 haraki dalam jemaah iaitu SAPER YG MENGKRITIK PIMPINAN WALAUPUN UTK MENEGUR SUDAH DIHUKUM PENFITNAH gamaknye FATwa tu..

dulu pkai kuda tunggangan dan unta.. berbagai2 jenis kuda, kuda tunggangan nabi dan para sahabat tngkas dan hebat..

Wakil rakyat bukan jawatan yang digaji tetapi ia hanya tugas mewkili rakyat untuk menyampaikan hasrat rayat yg memilihnya melalui undian...bukan jawatan yg dipohon dari kerajaan. Jadi pendaoatan yg didapat oleh wakil rakyat seharusnya kembali kepada rakyat. Utk bertugas dg kereta biasa pun boleh...kalau dah guna kereta mahal tu saja nak menunjuk2 lebih baik putin yg jadi presiden rusia hsnys guns kerets biasa je. Gandhi pemimpon besar hindu pun jalan kaki je.....presiden irsn ahmadinejad yg syiah guna keta pegeout buruk dia sebelum jadi presiden lagi. Kita baru setaun jd wkil rakyat dah pakai keta mahal? Kata berjuang utk rakyat? Atau PAS dah memang ganti UMNO sungguh? Kalau perangai pejuang Islam pundah lebih kurang cam pejuang kebangsaan demi poket sendiri lebih bermaruah la pejuang PSM yg sosialis tu.

.... Penganot pahaman komunis buat penafsiran sendiri pasal wakil rakyat ... Dia nak gaji wakil rakyat diagihkan pada rakyat . 1 org rakyat nak berapa sen jika diagihkan dengan cara sedemikian ... Pahaman bodoh ideologi komunis .. Amik kaedah komunis utk berjuang .. Negara komunis mana yg rakyatnya terbela ? . Semuanya karut marut .... Negara china pun dah mula lari dari sistem komunis karut marut tu untuk memberi nafas lega pada rakyatnya yg terbelenggu dengan sistem karut mereka ..

Tugas wakil rakyat yg diangkat adalah untuk mewakili rkyat di parliment atau dun .. Merangka dasar dan memperdebatkan dasar, bawak masalah rakyat dan dan aspirasi rakyat untuk dijadikan dasar kerajaan ... Itu tujuan gaji mp dibayar .. Bukan utk diagihkan pada rakyat ... Jika gaji mp untuk diagihkan pada rakyat 1juta sebulan pun x cukup ..
Kerja kerja mengagihkan kekayaan negara tu kerja kerajaan .. Kat situ baru tugas mp atau adun untuk memastikan agihan itu adil dan mencapai dasar yg dah dibuat ..

Jangan terpengaruh dengan kaedah umno dimana wakil rakyatnya menjadi santa claus ... Mereka ada bajet lain.. Dapat sponsor dari tauke judi dan tauke balak .

Itu kerja sebagai seorang mp .. Namun sebagai pemimpin PAS .. Tugas ust din lebih daripada tu .. Mesy, ceramah, program2 perlu di attand di seluruh negara ... Yg duduk dalam pas sangat faham macam mana jam 3 pagi 4 pagi dapat call dari pemimpin pas mintak bantuan kereta rosak, kereta terbabas nih perkara biasa, malah ada yg terpaksa iklan kat fb mintak bantuan jam 3 pagi enjin kereta terbakar atas highway ...

ada jugak ahli yg tak reti bahasa .. Kononnya nak buat bakti ajak pemimpin tidu kat umah , tapi diberi tido hanya di ruang tamu , dengan penat 4 5 hari tak pulang ke rumah terpaksa tidur dengan anak dara tuan rumah tak jaga aurat ... Kat situ pimpinan nih lebih selesa tidur tepi jalan dalam kereta ..

Ust Mokhtar Senik
Saat org lain sudah berdakwah keseluruh pelusuk Negara. saat org lain sudah merantau keseluruh dunia mencari pengalaman berguna. saat org lain sudah berbakti kepada anak bangsa dan ummatnya. Saat org lain sudah membina empayar ekonomi demi kebajikan anak2 yatim, fakir miskin yang melarat dan fuqara yg perlu dbibela. Saat org lain sudah jauh kehadapan dlm pencapaian ilmu dan penghormatan. Si Pendengki dan si Hasad masih di daerah sempit itu. Masih sarat pemikiranya dengan irihati. Masih terkial2 mencari sesuap makan. Masih cetek ilmunya, dan hanya berkisar dalam tempurung kepala yg bergelegak dengan dendam dan kesumat. Itulah yg saya perhatikan nasib orang2 yg hasad sepanjang kehidupan yg saya lalui ini. Dengan itu ayuh melangkah kehadapan. bergandingan dengan org2 yg Berjaya dunia dan akhiratnya. Kalau kita tidak hasad kepada mereka, banyak kebaikan yg boleh kita ambil daripada mereka demi kecemerlangan kita.

kalau dah x faham maksud payah la......barsyisya lagi alim dalam kalangan ulama zaman dulu masih boleh sesat kerana hasutan nafsu yg dianggap x mengapa kalau lakuksn dosa kecil sedangkan dia telah mentaati Allah selama 400 taun.......payahlah jadi penyokong taksub.....kalau ulama buat jer x per...

Tu kerana Al lah...selamat la Islam kalau perangai cam tu...

nih bawak bab mane pulak nih ?? berkenderaan baik tu satu dosa ke ??  ... atau sebenarnya hasad dengki dengan pas yang semakin diterima oleh setiap lapisan masyarakat dari golongan buruh hingga profesional, dari yang miskin dan yang kaya ... dari yang menadah kitab hingga yang menjadi rujukan ulamak seluruh dunia ...

Parti Islam bukan Parti Komunis, bukan berfahaman sosialis yang tak lengkap tu .. Islam ada acuan dan peganganya sendiri berpandukan Al-Quran dan Hadis ,...  ...

Maaf.....apakh menegur dan mebasihati pemimpin menjadi satu dosa dalam pas? Menegur pemimpin supaya jangan terlanjur dan tersilap dlm mengatur langkah menjadi satu dosa besar dalam pas? Siapa yg sayang pemimpin sebensrnya, yg menegur atau yg hanya angguk apa saja pimpinan buat,? Kalau begitu la sikap pemimpin dan pengikut pak angguk yg langsung x boleh tegur, maka benar lah slogan 'pas ganti umno' ......bila tegur dsn puji kominis yang lebih merakyat, dituduh kominis, bagus la pengikut pas yg yg begitu.....

konar bab menegur pemimpin plak dah ... ... nak tegur mai masuk dalam jemaah ... tegur ikut adab bukan tegur ikut hasad dengki pada pemimpin ...  ... asal bela pemimpin dari di fitnah oleh ideologi songsang .. di anggap sebagai taksub , dituduh pak angguk ..s edangkan ape yangmpn dapat tu .. biasanya pengikut yang kasik ...

ust saya tak mampu nak berjuang macam ust, ust amik laa kenderaan saya ... ust pakai wat p berjuang ...

ust .. kekangan kerja saya tak mampu nak bergerak seluruh negara .. ust bagi no acc ust .. itu saje yang mampu saya sumbangkan buat masa nih ..

ust bak mai no acc bank loan keter ust, ..
ust bakmai bil api air

ust bergerak laa sederas mungkin .. halangan kecil kecil nih biar kami yang tanggung ust toksah dok risau .. utk kami menempuh halangan macam ust kami tak kuat .. kami tak mampu ... kami ikut ust dari belakang ...

dalam PKR, dalam PSM, dalam UMNO, dalam SAMMPAH tak ada citer macam nih ... yang ada macam mane nak ubah minda anak muda ikut fahaman komunis, ikut fahaman carl mark, jadik kopi guara ... jadik regim anarki ... hasut anak muda lawan kerajaan ... hasut anak muda membenci org org kaya ...  ...

maaf naa .. PAS ada Fikrah sendiri ... tak perlu fahaman komunis, sosialis, anarki, kapitalis, pruralis tu semua 

Tak Pe lah..kalau tak boleh ditegur ..tunggu lah Pru 14.. rakyat n masyarakat atas pagar pun Akan perhati Pimpinan pakatan lebih lagi pimpinan pas yg sembang berdegar- degar pumpang3 kutuk umno konon Kemewahan luar biasa pemimpin mereka..bunyi konon pemimpin pas hidup bersedehana konon Tapi bila Kes terjadi kat pimpinan pas title ustaz yg pengikut hanya tahu Pemimpin ustaz mesti hidup sederhana n zuhud itu bermewah ..bila teguran Dah melenting mcmmacai n Penaksub umno pulak..terpulang lah Rasa Hebat n kononnya diri maksum Buat perkara3 tersebut yg menyerupai pimpinan umno sekular itu..biar Msyarakat menilai Adakah pemimpin banyak sembang retorik sajer ...ataupun ikhlas utk perjuangan rakyat?

hik hik hik .. awal awal lagi nak salahkan pemimpin pas jika kalah pru14 nanti ..  ....  ...

rakyat sedang menilai Pimpinan PKR dok berebut harta kat negeri selangor tu ...  .... tu kayu ukur rakyat ... kroni dan anak beranak pimpinan pkr dok tendang same sendri dalam glc kat selangor, masing masing dok buat projek utk tarik dana kerajaan negeri utk aktiviti parti di selangor... hak tu rakyat tengah nilai ...

penilaian rakyat atas betapa amanahnya pemimpin yang diangkat menjadi wakil mereka mengurus kerajaan. bukan dari segi kenderaan ape pemimpin pakai untuk berjuang ... mung pakai keter kancil pun .. hok duduk makan harta rakyat dalam kerajaan negeri tu anok beranok, penyokong tegar mung saje ... hok tu rakyat nilai jenis guane mung nih ..

Ust Din tu .. ALP GLC mane dia pegang jawatan ?? projek kerajaan negeri hok mane dia kelolakan>??? hutan simpan mane bawak parlimen dia hok buleh ke dia angkut balok ???

 ... semua tu tak ada ..tapis ebab dengki dan hasad melihat PAS semakin berkembang .. macam macam tuduhan laa nak dilemparkan ..

berjuang atas dasar kekecewaan di tendang dan tak daapt jawatandalam UMNO .. punca dari tu jerk nak lawan UMNO .. bukan peduli hal rakyat sangat pun ..  ...

Waktu pemerintahan saidina othman (seorang sahabat khalifah 3) mengapa abu dzar ( sorang sahabat besar), menentang habis2an cara pemetintahan saidina uthman? Apakah cara pemerintaha nya tidak islam? (Ada yg tuduh aku swing pulak dari topik asal... ......Kakaka)......

Baru sebentar sorang ust di terengganu terpaksa batalkan seluruh kuliahnya selama 1 minggu kerana kereta masuk bengkel .. Aktiviti keilmuan tertunda kerana kenderaan..bermasalah .... Zuhud macam nih agaknya yg komunis suke .. ...  pemikiran sempit soal zuhud ... Dr zakir naik memberikan jam harga ribuan ringgit yang dihadiahkan kepadanya pada org lain kerana bimbang kesukaannya pada jam yg mahal tu melebihi cintanya pada Allah s.w.t .. Namun Dr Zakir Naik tetap menjelajah keseluruh dunia untuk berdakwah dengan menaiki kapal terbang yang mana ticketnya mencecah ribuan ringgit ... Takda pulak dr zakir naik nak naik unta semata mata nak mempamirkan betapa zuhudnya beliau ...  ..

Kesah abu dzar dlm kitab sunny nada lain ...dlm kitab syiah nada lain...

Aku baca 2 2 sekali......sunni dan syiah....

pemimpin PAS guna apa je pun sokong atas alasan kerja ,nk cepat dan jihad,,,wakakaka

Pemimpin umno jd mp adun dapat kawasan balak, kronie dapat projek gomen, pengerusi glc, pengerusi felda ... Menteri siap beli kondo bele lembu ... Budak tadika kemas mane boleh fikir ...


.. budak tadika kemas tak boleh nak fikir ... Mane satu agaknye Syarikat Multinational milik anak bini anwar macam sunmiguel dgn misc yang ada kilang arak dan dapat kontrak angkut minyak petronas ...

otak dungu budak tadika kemas fikir asal naik jet dah rosak integriti ... dia tak boleh nak gune akal untuk menilai integriti seorang pemimpin melalui amanah yang rakyat berikan .. apakah pemimpin ini menggunakan kedudukan untuk merompak harta rakyat .. atau pun pemimpin ini menggunakan kedudukan untuk menyelesaikan masalah rakyat ..

budak tadika kemas tak di ajar pasal nih .. yang dia tahu budak budak diajar berjoget dan menyanyi mengikut budaya sekular ... diajar tengok power rangers ... sampai dalam Perhimpunan Agung UMNO sendiri pun tadika kemas kene ejek bila nak dibandingkan dengan Pusat Asuhan Tunas Islam di bawah kelolaan PAS ... cermin diri lah sikit ..
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

tldm berkata...

Woittt........ Walak........ He.....he.....he....

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong