INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Jumaat, Julai 04, 2014

PENGEMIS DAN KUALA LUMPUR

"Sekarangni kita dah minta, mungkin dalam satu hingga dua minggu, siapa bagi duit kepadapeminta sedekah ini pun akan ditangkap dan disaman. Dia banyak duit kan?"Pada ketika itu juga, ada resit RM150 bayar serta-merta pada penguatkuasa."Kita akan keluarkan resit bersiri. Setiap kali bagi (sedekah),serta-merta bayar pada DBKL, "katanya dalam sidang media di DewanBandaraya Kuala Lumpur (DBKL), di ibu negara, pagi tadi.


Mengapa pemimpin menentang Al-Quran ?
Dalam usaha membasmi gelandangan di Kuala Lumpur, Tengku Adnan juga menjelaskan pihaknya juga akan bekerjasama dengan pelbagai agensi kerajaan.

Katanya pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat sudah memaklumkan kepada gelandangan supaya tidak berada di Kuala Lumpur sejak dua hari lalu.

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 ulasan:

Unknown berkata...

Aku sokong tindakan dbkl. Bukan x simpati pada yg memerlukan. Kebanyakan mengambil kesempatan.Gelandangan ni kita x tau asal usul. Warga tempatan ke pati ke. Bentuk sumbangan mcm ni akan menambahkan lg warga gelandangan dan peminta sedekah. Aku pernah lepak mkn koteow udang dpn cimb dkt2 bgunan sme bank...dkt jugk dgn dorai sami. Ada satu pak cik ni di pimpin oleh isterinya berjln dgn tongkat. Jln org buta. Mata pac cik ni mcm ada selaput putih. Tpi sebelah je la. Dtg tiap2 meja meminta sumbangan. Ada yg bg ada yg tidak. Aku mmg masa tu x da niat langsung nak bagi. Bukan x kesian tgh mkn ada yg hulur tangan minta simpati. Tak lama lepas tu aku pun mkn blik sambil mata meleret tgok dua2 pcik mcik tu melintas jln. Ye la org buta kan kita pun kesian. Sampai ujung blok yg ada cimb tu dua2 org tdi msuk blakng bagunan. Nak tau apa kesudahannya.....aku istiqfar sekejap tgok pcik ni pakai helmet start motor mcik 2 pun bonceng. Dgn slambernya yg tadi konon2 buta siap di pimpin tangan ibarat kalu ada bonggol dah jatuh tersungkur dpt plak bawak motor. Mereka ni menghala ke traffic light menuju ke kg baru tmpat famous org mintk sedekah. Dgn nama Allah yg maha besar. Ini bukan cerita rekaan tpi hakikatnya realiti di bandaraya.

Unknown berkata...

suruh ku nan tembak je pengemis-pengemis kat kl tu ..... senang cerita....!!!

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong