INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Selasa, Mei 26, 2015

MENYERAHAN MEMO FGV KE BURSA SAHAM OLEH ANAK


Menyerahkan memo kepada Bursa Malaysia petang ini. Diterima oleh Tuan Saidi Ahmad, Ketua bahagian Khidmat Pelanggan Bursa Malaysia.
Mewakili Ngo ANAK, s


aya telah suarakan kebimbangan mengenai kejatuhan berterusan saham FGV, spekulasi yang kononnya FGV akan dikeluarkan dari kelompok 30 syarikat utama di KLSI dan kedudukannya di Bursa Malaysia.
Saya mengharapkan Bursa Malaysia respon dan menjawab isi kandungan 7 mukasurat memo yang di serahkan dan mengambil tindakan segera. Iktibar sebelum ini dalam isu KPF umpamanya; apabila SKM gagal membuat pemantauan dan keputusan tepat, akhirnya KPF kini terumbang ambing. Begitu juga dalam isu Amanah Saham Johor yang lingkup dan lain lain.
Selepas ini, Ngo ANAK akan ke Suruhanjaya Securiti untuk review memo kepada mereka sebelum penyenaraian pada 28 jun 2012 dan apa tindakan yang di lakukan oleh SC berhubung dengan prospektus yang dikeluarkan oleh FGV. Adakah ia mengandungi 'dorongan yang tidak wajar' dilakukan oleh FGV, sehingga di anggap memperdaya pemegang saham.
Bursa Malaysia dan SC harus berterus terang mengenai kedudukan FGV kerana ia membabitkan kepentingan strategik 1.5 juta warga Felda. Bagi saya tindakan drastik kerajaan ialah dengan menyingkirkan Isa Samad selaku Pengerusi FGV dan Dr Emir Mavani, CEO dan 7 orang Lembaga Pengarah FGV. Ia mesti di lakukan seberapa segera sebagai salah satu pakej plan pemulihan FGV.
Turut hadir, Dr Rosli Yaakop, Tuan Mohamad Said Jonit, Peguam Hj Harris Abdullah dan Isa Atan, yang mewakili peneroka.
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong