INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.WHATSAPP 0139609230

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Rabu, September 02, 2009

FELDA CHINI 04

Saya baru balik dari minum-minum dengan kawan-kawan di warong kopi .semua bab kita sembang ...last sekali sembang bab PM kita nak datang ke Chini 4 dan Chini 5...Saya kata baguslah ..kawasan dia sesekali kena jenguk ,jangan harap orang kepercayaan dia saja yang datang kerana kalau orang kanan dia saja yang buat lawatan,... laporanya baik belaka.....Tapi hakikatnya hampeh .....bukan tak ada tapi hampeh tu...lah....baik PM sendiri turun padang baru ada ump...

Marilah datang Chini 04 tengok kawasan gerai dan kawasan awam ...daif sangat rasanya ..sekurang-kurangnya kalau PM buat lawatan ...bagi arahan pada Felda...

........................."kawasan ini buat bangunan kedai...kawasan ini buat tapak sepak takrow...kawasan ini tapak gerai makanan........................"

Bagi arahan jer...Bukan pakai duit kerajaan pun ...pakai duit Felda...jer...bukanya membazir...nanti dapat pulangan semula...dengan secara sewa atau sebagainya...
Harapan saya Felda Chini 04 ini maju di bawah PM ...itu jer...

Kita tak mahulah kalau PM datang cerita bab imbuhan hariraya..bla...bla...perkara itu dah biasa tiap-tiap tahun......

Kalau orang lain mahukan pembangunan tempat masing-masing...Penduduk Chini 04 pun mahu juga......bukanya nakkan bangunan tinggi-tinggi cuma kami nakkan tempat untuk perniagaan jenerasi kedua juga inginkan pendapatan peneroka chini 04 tidak mengalir keluar..seperti yang ada sekarang...ramai yang jual beli di luar kawasan chini 04 akibat tidak ada daya penarik di chini 04 ini .

Kali ini kalau PM tak buat lawatan ...kira sampai bila-bila pun tak akan ada kemajuan Chini 04 ini ..
Dalam mesyuarat JKKR pernah juga diajukan...tapi tak sampai pun keatas diperinkat bawah dah cantas ..alasan tak ada dalam bajet...bla...bla....

Nak harapkan Menteri yang PM harapkan tu... dia sampai setakat Chini timur jer...tempat yang sudah maju dengan semua segi..jadi dia cakap sedap sikit...benda duduk tempat sedap.....


Dalam bab memajukan kawasan tapak kawasan perniagaan Chini 04 ini..Lama dah saya luahkan menerusi blog ini..tapi nampaknya tidak ada perubahan......contohnya,



Ini hanya luahan hati nurani saya sahaja...tidak dipengaruhi oleh sesiapa...

Cerita saya,
Dahulu kalau saya tanya penduduk chini 04 ini "rasa-rasa boleh menang tak pilihan raya kali ini.?.".Jawapan ...."Tak akan menang..."
Sekarang berbeza kalau di ajukan jawapan yang sama..Jawapan..."Hai...entah lah...50-50 atau PR menang..."

Segalanya mahukan kemajuan.

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

5 ulasan:

BUJANG SUSAH berkata...

chini ku yg merdeka.. tp jua yg mundur jua.. Bang... ada port2 nak mancing x? Klau ada, ada rezei nanti boleh la saya dtg sana..

Harimau-Menaip berkata...

Salam.

Saya pernah practical di TNB Chini. Orang situ memang gila main karom. Siang dan malam asyik dengan karom.

Kalau ada pertandingan peringkat dunia, memang johan diorang ni.

Tanpa Nama berkata...

Найти лучшее: скачать 3d учитель по вождению

Tanpa Nama berkata...

saya mencadangkan supaya di kawasan felda chini,adanya perkhidmatan perbankan.ini kerana kawasan terhampir adalah bandar muadzam shah,jaraknya hampir 40 minit perjalanan.menyukarkan penduduk untuk berurusan menabung dan mengeluarkan wang.sepatutnya chini yang di bawah parlimen pekan,yang diterajui oleh pm kita,dato'seri najib tun razak,telah maju jauh ke hadapan berbanding kawasan felda yang lain.

Tanpa Nama berkata...

saya mencadangkan supaya di kawasan felda chini,adanya perkhidmatan perbankan.ini kerana kawasan terhampir adalah bandar muadzam shah,jaraknya hampir 40 minit perjalanan.menyukarkan penduduk untuk berurusan menabung dan mengeluarkan wang.sepatutnya chini yang di bawah parlimen pekan,yang diterajui oleh pm kita,dato'seri najib tun razak,telah maju jauh ke hadapan berbanding kawasan felda yang lain.

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong